Jump to content

Edit History

FredT

FredT

Jeg hadde et slikt system på min hjemmebygde L32 for 40 år siden - Sélden mast  og  rullebom. Jeg måtte ett par ganger bytte de to hakene som sitter inne i mekanismen foran på masten, da de hadde blitt litt runde i kanten hvor de absolutt ikke skulle være det. Lite moro engang vi var vei mot Skagen på en skarp kryss - med langt nedrullet storseil og kryssfokk - og plutselig raste hele seilet ut. Enkel jobb å bytte, men vet ikke om Seldén fremdeles kan levere disse.

Ps. Skru av dekselet på masten der sveiven stikkes inn, så ser du hvordan det virker, og hvor enkelt det er (2 haker og 2 fjører som holder dem inn mot der de skal låse bommen)

FredT

FredT

Jeg hadde et slikt system på min hjemmebygde L32 for 40 år siden - Sélden mast  og  rullebom. Jeg måtte ett par ganger bytte de to hakene som sitter inne i mekanismen foran på masten, da de hadde blitt litt runde i kanten hvor de absolutt ikke skulle være det. Lite moro engang vi var vei mot Skagen på en skarp kryss - med langt nedrullet storseil og kryssfokk - og plutselig raste hele seilet ut. Enkel jobb å bytte, men vet ikke om Seldén fremdeles kan levere disse.

Ps. Skru av dekselet på masten der sveiven stikkes inn, så ser du hvordan det virker, og hvor enkelt det er.

FredT

FredT

FredT

FredT

Jeg hadde et slikt system på min hjemmebygde L32 for 40 år siden - Selden mast  og  rullebom. Jeg måtte ett par ganger bytte de to hakene som sitter inne i mekanismen foran på masten, da de hadde blitt litt runde i kanten hvor de absolutt ikke skulle være det. Lite moro engang vi var vei mot Skagen på en skarp kryss - med langt nedrullet storseil og kryssfokk - og plutselig raste hele seilet ut. Enkel jobb å bytte, men vet ikke om Seldén fremdeles kan levere disse.

FredT

FredT

Jeg hadde et slikt system på min hjemmebygde L32 for 40 år siden - Selden mast  og  rullebom. Jeg måtte ett par ganger bytte de to hakene som sitter inne i mekanismen foran på masten, da de hadde blitt litt runde i kanten hvor de absolutt ikke skulle være det. Lite moro engang vi var vei mot Skagen i en i en skarp kryss - med langt nedrullet storseil - og plutselig raste hele seilet ut. Enkel jobb å bytte, men vet ikke om Seldén fremdeles kan levere disse.

• Create New...