Jump to content

Mercury 90hk 2-takt stopper under kjøring

Robert123

Recommended Posts

Hei!

har en mercury 2takt 90hk 1995 mod

den står på en hurrycane 470

står overflatepropell, whaterpickup og motorheis på motoren

problemet er når jeg legger båten i plan så kan jeg kjøre i kansje rundt 5 min så kutter motoren helt...

når den da stopper så kan jeg starte den igjen, men så skjer det samme med ei gang jeg legger båten i plan og får litt turtall på den..

hvis jeg kjører seint eller på tomgang så stopper den ikke...

noen som har noen ide hva det kan være? 

Har et dårlig startrele men kan dette gjør at motoren bare kutter helt under kjøring? 

høres ut som noe med bensintilførsel, den får ikke nok suppe når du går i plan.. 

Kan være flere ting, fra tett filter i slangen inni bensintanken , til falskluft eller en slange som suges flat på motoren. 

har du mulighet til å prøve annen slange/tank? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Om jeg forstår forklaringen din riktig så virker det for meg som klassisk bensin tilførsel problem. 

Om det er strøm- relatert så er det vrient å forklare at det oppstår hver gang du skal i plan... og hvorfor skulle alt virke umiddelbart etter å ha stoppa.

Har vært borte i coil og plugg som kan svikte under belastning man da er det en eller to og ikke alle tre momentant. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...