Robert123 Startet 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2017 Hei! har en mercury 2takt 90hk 1995 mod den står på en hurrycane 470 står overflatepropell, whaterpickup og motorheis på motoren problemet er når jeg legger båten i plan så kan jeg kjøre i kansje rundt 5 min så kutter motoren helt... når den da stopper så kan jeg starte den igjen, men så skjer det samme med ei gang jeg legger båten i plan og får litt turtall på den.. hvis jeg kjører seint eller på tomgang så stopper den ikke... noen som har noen ide hva det kan være? Har et dårlig startrele men kan dette gjør at motoren bare kutter helt under kjøring? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 høres ut som noe med bensintilførsel, den får ikke nok suppe når du går i plan.. Kan være flere ting, fra tett filter i slangen inni bensintanken , til falskluft eller en slange som suges flat på motoren. har du mulighet til å prøve annen slange/tank? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Har samme motoren som deg (men med mariner på dekselet) og i manualen står det at denne og større motorer skal ha 3/8" (9.53mm) bensinslange og ikke 5/16 (7.94mm) Sitér dette innlegget Link to post
Robert123 Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Kan prøve en Ann slange og tank ja. Men var litt rart da det plutselig skjedde etter at jeg hadde montert whaterpicup og overflatepropell... men hvis den ikke får drivstoff, kan den bare kutte helt plutselig da? Vil den ikke bare begynne og dabbe av? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Den vill nok dabbe av gradvis men så lenge du er i WOT så merker du lite til det før flotørkammeret pluttselig er tomt... og da er det stopp Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 (redigert) ...er du sikker på at du ikke får oljenivåalarm ? Har du sjekka at den ikke suger bæra flat ? Har du prøvd å pumpe konstant på blæra for å se om problemet blir mindre da ? Redigert 11.Juli.2017 av dieselfan kom på flere forslag (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Robert123 Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Hva vil WOT si? Nei får ingen alarmer... kan holde på blokka også når den stopper så tror ikke den blir for varm, har fin og jervn kontrollstråle.. hva burde jeg gjøre da? Forgasserrens? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 WOT wide open trottle Pumpetesten først... start med det som er gratis... respekter det banale.. ikke anta - bevis :-) det er som regel raskeste veien til mål godt å høre at den ikke er varm... Har du sjekket oljealarmen ? har du prøvd å koble den ifra (men husk å koble tilbake) Sitér dette innlegget Link to post
Robert123 Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Åja, trenger ikke og ha full speed for at den skal kutte motoren... ja kan jo prøve det. men mener du dette er bensinrelatert? Ikke tenningsproblemer? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Om jeg forstår forklaringen din riktig så virker det for meg som klassisk bensin tilførsel problem. Om det er strøm- relatert så er det vrient å forklare at det oppstår hver gang du skal i plan... og hvorfor skulle alt virke umiddelbart etter å ha stoppa. Har vært borte i coil og plugg som kan svikte under belastning man da er det en eller to og ikke alle tre momentant. Sitér dette innlegget Link to post
Robert123 Svart 11.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Okey, ja for er når jeg kjører i plan, kommer bare plutselig uten forvarsel... må vel gå over slager og gassere da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.