Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

3 hours ago, Ida Marie III said:

Det er få gjestehavner jeg kommer på som gir deg mulighet til å velge vekk strøm...

Kommer i farta bare på Drøbak, men mener å ha sett det en god del steder.  Det er vel mer normalt nedover svenskekysten.

Enkelte (gjeste)havner prøver å ha en lav havneavgift, men kompenserer ved at alt mulig av tjenester i havna er avgiftsbelagt ... avgiftsbelagt bom for å komme inn på havneområdet med bil, avgiftsbelagt parkering inne på havneområdet, betaling pr minutt man bruker i dusjen, betaling for bruk av vaskemaskin, betaling for strøm, i Polen har jeg til og med opplevd å måtte betale ekstra for å kaste fra meg søppel.

Jeg tenker at når jeg først velger å besøke en gjestehavn, så er det for å få tilgang til en rekke tjenester, deriblant tilgang til søppelkasse, vann, strøm, tilgang til matbutikk, etc.  Det er ikke alle tjenestene jeg trenger å benytte meg av ved hvert besøk, men det føles allikevel litt mer komfortabelt når alt er inkludert, at man slipper å måtte tenke så mye over hvilke tjenester man egentlig trenger, og slipper unna den administrative byrden med å betale ekstra for ekstratjenester, samt slipper å være med på å betale for investerings- og vedlikeholdskostnader i infrastruktur for å forhindre meg tilgang til tjenester jeg ikke har betalt for.

tobixen

tobixen

54 minutes ago, Ida Marie III said:

Det er få gjestehavner jeg kommer på som gir deg mulighet til å velge vekk strøm...

Kommer i farta bare på Drøbak, men mener å ha sett det en god del steder.  Det er vel mer normalt nedover svenskekysten.

Enkelte (gjeste)havner prøver å ha en lav havneavgift, men kompenserer ved at alt mulig av tjenester i havna er avgiftsbelagt ... avgiftsbelagt bom for å komme inn på havneområdet med bil, avgiftsbelagt parkering inne på havneområdet, betaling pr minutt man bruker i dusjen, betaling for bruk av vaskemaskin, betaling for strøm, i Polen har jeg til og med opplevd å måtte betale ekstra for å kaste fra meg søppel.

Jeg tenker at når jeg først velger å besøke en gjestehavn, så er det for å få tilgang til en rekke tjenester, deriblant tilgang til søppelkasse, vann, strøm, tilgang til matbutikk, etc.  Det er ikke alle jeg trenger å benytte meg av ved hvert , men det føles allikevel litt mer komfortabelt når alt er inkludert, at man slipper å måtte tenke så mye over hvilke tjenester man egentlig trenger, og slipper unna den administrative byrden med å betale ekstra for ekstratjenester, samt slipper å være med på å betale for investerings- og vedlikeholdskostnader i infrastruktur for å forhindre meg tilgang til tjenester jeg ikke har betalt for.

• Create New...