Lars H.
Og så var flagget som jeg bestilte fra Oslo Flaggfabrikk igår allerede i hus. Men hva skal jeg si? Fornøyd er jeg kun med rask levering og "riktige" farger.
Selve stoffet kjennes løst ut i veven, men det er sydd med små tette sting som virker bra, bortsett fra fargen på tråden. Dog, det virker som de ikke alltid har korrekt stramming på undertråden slik at stingene ser lengre ut på den ene siden i forhold til den andre. Her har de ikke byttet farge på tråden etter som hvor de har sydd. Å fortsette med feks. hvit tråd når det går fra hvitt felt til et rent blått felt, er ikke bra. Men det er jo klart at det ville bety mer arbeid, men med en pris på kr.335,- + frakt kr.150,- for et 65 × 47cm stort flagg er sannelig nok.
Og så var det brettene, da. Her har de ikke gjort noe som helst for å trekke litt i falden før de sydde, det ser nesten ut som det er blitt en forskyvning feil vei.
Og ærlig talt, de kunne spandert en litt lengre flaggline!
Men, men, disse tingene er vel neppe noe en legger merke til når flagget er på plass på båten. Jeg får bare håpe at fargene holder lenge og at ikke sømmene ryker slik det har gjort på "Kina-flagget" jeg nå pensjonerer.