Jump to content

Edit History

WithVital

WithVital

Jeg er litt gammel og treg, men har snoket på Arduino-ting det siste året uten å være i nærheten av å kunne sette sammen en batterimonitor som sender SMS-varsler. En som kan dette godt fikser det sikkert på noen dager, men det er litt å sette seg inn i (tipper dessuten det finnes en matematisk formel som beregner hvor mye vanskeligere det blir ettersom man blir eldre;)

Tror ikke det er noe revolusjonerende eller ukjent for de som kan det heller, for youtube gir en masse treff: https://www.youtube.com/results?search_query=arduino+battery+monitor+sms

Kanskje det går an å bruke et "viltkamera" eller et annet slikt overvåkningskamera og hacke om triggeren fra IR-bevegelsessensor til voltmeter (en eller annen Arduino-klar sensor?) Evt. har så vidt jeg vet noen av disse kameraene automatisk varsling når selve kameraet begynner å gå tom for strøm. Bare så dumt at de er 12vcd alle sammen, eller så kunne du bare brukt batteriet du vil overvåke som strømkilde til kameraet, og så kunne du både sett bilder av batteribanken og fått varsler om spenningsnivå :) -kanskje noen kloke hoder vet om man kan lure et sånt viltkamera til å gå på 24v?

Spennende prosjekt uansett :)

WithVital

WithVital

Jeg er litt gammel og treg, men har snoket på Arduino-ting det siste året uten å være i nærheten av å kunne sette sammen en batterimonitor som sender SMS-varsler. En som kan dette godt fikser det sikkert på noen dager, men det er litt å sette seg inn i (tipper det finnes en matematisk formel som beregner hvor mye vanskeligere det blir ettersom man blir eldre;)

Tror ikke det er noe revolusjonerende eller ukjent for de som kan det heller, for youtube gir en masse treff: https://www.youtube.com/results?search_query=arduino+battery+monitor+sms

Kanskje det går an å bruke et "viltkamera" eller et annet slikt overvåkningskamera og hacke om triggeren fra IR-bevegelsessensor til voltmeter (en eller annen Arduino-klar sensor?) Evt. har så vidt jeg vet noen av disse kameraene automatisk varsling når selve kameraet begynner å gå tom for strøm. Bare så dumt at de er 12vcd alle sammen, eller så kunne du bare brukt batteriet du vil overvåke som strømkilde til kameraet, og så kunne du både sett bilder av batteribanken og fått varsler om spenningsnivå :) -kanskje noen kloke hoder vet om man kan lure et sånt viltkamera til å gå på 24v?

Spennende prosjekt uansett :)

• Create New...