Jump to content

Edit History

kaffekopp1

kaffekopp1

Code0 skrev for 8 timer siden:

@kaffekopp1hva gjør du med 9,9 hk' en din når den fortøyes.., du tipper den opp så propellen er ute av vannet...? Samme sak med større motor... tiltes etter bruk så høyt at propell, og gjerne hele undervannshuset kommer ut av vannet, for å forhindre groe. Hvis den aldri skal høyere enn transportstøtta, hvorfor går den så langt ...

Har ikke hatt så mye groe av å la den stå i ferskvann gitt. Har latt den stå rett ned i vannet. Har fungert fint de siste 20 årene. 

kaffekopp1

kaffekopp1

Code0 skrev for 7 timer siden:

@kaffekopp1hva gjør du med 9,9 hk' en din når den fortøyes.., du tipper den opp så propellen er ute av vannet...? Samme sak med større motor... tiltes etter bruk så høyt at propell, og gjerne hele undervannshuset kommer ut av vannet, for å forhindre groe. Hvis den aldri skal høyere enn transportstøtta, hvorfor går den så langt ...

Har ikke hatt så mye groe av å la den stå i ferskvann gitt. Har latt den stå rett ned i vannet. Har fungert fint de siste 20 årene. 

Men det er ikke relevant. Det jeg ville vite var om jeg kunne la motor hvile på powetrim, eller om det konstante oljetrykket tiltsylideren får vil svekke foringene på sylinderen slik at den begynner å lekke olje tidligere enn forventet.. Men etter hva jeg leser her klarer den fint lasten og powetrim er således dimmensjonert for dette. 

• Create New...