oysts Startet 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2017 Har en 2006 modell Mariner EFI 60 som over lengre tid har oppført seg merkerlig ved full gass. Den kjører fint i 3/4/5 minutter før den begynner å jage på turtallet. Se denne videoen for detaljer om hvordan turtallet dropper. Om jeg slakker av litt og ligger en stund på 2500-3000 omdreininger så kan jeg igjen gi gass og bli liggende på 5500 i et minutt før det samme skjer. Jeg har kommet meg såpass langt at jeg har funnet ut at det muligens har med bensintilførsel å gjøre. Når dette problemet intreffer er blæra på bensinslangen myk og om jeg pumper på denne kontinuerlig så kan jeg kjøre på full pinne uten problemer. Fikk også fremprovosert feilen for så å pumpe på blæra, da gikk den som normalt igjen. Jeg har hittil gjort følgende uten bedring: renset tanken, byttet filter i vannutskiller, byttet hele slangen fra tank til motor (med blære), tennplugger, begge bensinfilter inne i motor, termotat, impeller. Noen andre tips til hva som er gale og hva jeg evenuelt bør feilsøke? Bensinpumpen? Tips om hvordan jeg kan sjekke om den er kaputt? Jeg skal prøve å få lånt meg en annen tank for å forsikre meg om at min ikke kan slippe inn noe falsk luft en plass. Øystein Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 (redigert) er også en sil i pickup slagen inni tanken som kan gå tett .. og hva slags slange har du byttet til? har dårlig erfaring med biltema sin... Redigert 12.Juli.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
stig arve Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Er sikkert men bran pumpen som står på motor som feiler står vanlig vis etter filteret. siden den går fint når du pumper på blæra på slangen Sitér dette innlegget Link to post
oysts Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Har renset filteret i tanken. Demonterte hele greia. Byttet til original Quicksilver slange, samme som stod på båten fra før. Men koblet meg utenom vannutskiller da den nye slangen har hurtigkobling i begge ender. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 burde være ok da har vært borti at en av slangene inne på motor har ligget litt forkjært, slik at den har blitt sugd flat av pumpa Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
oysts Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Det kan være, er bare grådig vanskelig å feilsøke når man må holde 30 knop for å fremprovosere feilen. Liker ikke å kjøre uten lokk på motoren og anser det som risikosport å henge ut over ripa i den farten for å inspisere ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 akkurat det som gjør den feilen der så kinkig. Men sjekk alle bøyer på slangen at de ligger med fin radius Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.