Jump to content

Mariner/Mercury 60 jager ved full gass

oysts

Recommended Posts

Har en 2006 modell Mariner EFI 60 som over lengre tid har oppført seg merkerlig ved full gass. Den kjører fint i 3/4/5 minutter før den begynner å jage på turtallet. Se denne videoen for detaljer om hvordan turtallet dropper. Om jeg slakker av litt og ligger en stund på 2500-3000 omdreininger så kan jeg igjen gi gass og bli liggende på 5500 i et minutt før det samme skjer. 

Jeg har kommet meg såpass langt at jeg har funnet ut at det muligens har med bensintilførsel å gjøre. Når dette problemet intreffer er blæra på bensinslangen myk og om jeg pumper på denne kontinuerlig så kan jeg kjøre på full pinne uten problemer. Fikk også fremprovosert feilen for så å pumpe på blæra, da gikk den som normalt igjen.

Jeg har hittil gjort følgende uten bedring: renset tanken, byttet filter i vannutskiller, byttet hele slangen fra tank til motor (med blære), tennplugger, begge bensinfilter inne i motor, termotat, impeller. 

Noen andre tips til hva som er gale og hva jeg evenuelt bør feilsøke? Bensinpumpen? Tips om hvordan jeg kan sjekke om den er kaputt? 

Jeg skal prøve å få lånt meg en annen tank for å forsikre meg om at min ikke kan slippe inn noe falsk luft en plass.

Øystein

er også en sil i pickup slagen inni tanken som kan gå tett 

.. og hva slags slange har du byttet til?  har dårlig erfaring med biltema sin...

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...