Jump to content

Princess V42 bredde på Jolle (for liggende på platform)

EPower

Recommended Posts

Hei, har en Princess V42 som jeg skal ha jolle til, den blir liggende i TG Daviter, spørsmålet er hvor brei jolle er det plass til bak på en Princess v42 før man må klatre rundt den, noen her som har erfaring med samme båt og hva som funker for dere med tanke på jollebredde og hva som går å trekke opp på TG Davitene av vekt uten for mye problemer?

tg.jpg

Redigert av EPower
pic (see edit history)

Det kommer nok mest an på plassering av daviter og hvor høyt ankeret ditt ligger.

Jeg kan ikke se noen luke i plattformen din, men jeg har en stor luke og daviterne må nødvendigvis på hver side av denne luken.

Jeg har teleskopiske davitere så RIB'en kommer et stykke ut.

Men jeg har likevel ikke mer enn en Suzumar 270 RIB og da går det fint å komme forbi ved porten på babord side.

Ville ikke gått over 300cm tror jeg, som vel er det neste naturlige målet, avhengig av hvor mye pontong som stikker ut bak kjølen på RIB'en. Det er det som gjør at jeg ikke kan trekke RIB'en mer mot styrbord, at kjølen ikke lenger blir liggende på daviteren.

Har ikke så mye erfaring med å trekke opp RIB for hånd.

Har Ilas-daviter som kan vippes ned (dog ikke så langt ned som dine tror jeg) og jeg bruker pasarellen til å heise opp jolla. Synes den er tung allerede....:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...