kiresp Startet 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2017 Hei. Har en båt som er 19 fot og 700kg ca.har en henger som tar 1000kg og opp til 18 fot.tror dere det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 hva slags bruk? som opplagshenger vil jeg tro det går fint. Men pass på vektfordeling Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kiresp Svart 12.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Har en gammel opplagshenger også men har også en båthenger med skilt.så lurte på hvis jeg skal på service osv med båten Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Det går nok helt fint. Det er jo hovedsaklig vekta som er problemet. Du kan selvsagt få problemer med at skiltkassen kommer mer enn 1 meter inn for båten. Da må du gjøre noen tiltak for å få det lovlig.... Er jo da kun merking du trenger. Eg kan ikke se noen begrensninger i antall fot på min henger i vognkortet.? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Problemet med for stor båt for hengeren, er at vekta kommer for langt bak. Få bau-støtta helt frem, sjekk "kule-vekta". Se at det er ca 60-80 kg. For lite vekt på kula kan gi farlige kjøreegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Sørlandet2 skrev 55 minutes ago: Problemet med for stor båt for hengeren, er at vekta kommer for langt bak. Få bau-støtta helt frem, sjekk "kule-vekta". Se at det er ca 60-80 kg. For lite vekt på kula kan gi farlige kjøreegenskaper. Bra sørlandet Når du skal sette den fra deg for sesongen så har jeg god erfaring med å sette 2 "bilbukker" helt bak også har jeg sveist løs tilhengerfeste-kule på en bukk som jeg har framme i påløpet. Slik kan jeg avlaste hjul og fjærding som ikke har godt av å stå med full belastning også kan jeg gå fritt oppe i båten uten at den tipper Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.