lgvage Startet 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2017 Har en nyoverhalt Sabb Diesel 2G 22D med både ferskvann og sjøvannskjøling. Startet den opp etter minst 3 år i opplag, fikk start på den noen ganger, men ikke turtall og sjøvannskjølingen uteble. Da jeg åpnet sjøvannspumpen, så jeg at membranen ikke hadde virket skikkelig. Deretter oppdaget jeg at olja som kom ut var blitt grå. Kunne ikke se at det hadde minket på ferskvannet, noen som vet om de kan lekke sjøvann inn i motoren via sjøvannspumpen hvis membranen ikke er der han skal være?? Sitér dette innlegget Link to post
selfa22 Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 den sjøvannspumpa på sabben er til eksos kjølingen. og det skal ikke la seg gjøre at det kommer sjøvann i motoroljen, for den membran pumpa står montert på giret. du bør bytte membran i pumpen om den er slitt. og husk at den skal stå en spesiell vei,når du monterer den nye(den er merket) det kan også være lurt og bytte membranen til ferskvanns pumpen også. disse pumpene er helt identiske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.