bjorngb Startet 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2017 Ligger i Skagen og tenker oss sørover langs østkysten av Danmark. Siden det er så grunt vann, burde vi kanskje ligge på svai litt. Er det noen hensyn vi må ta utover å ha på ankerlanterne og legge oss utenfor den opplagte leden? Tenkte på å ha AIS-senderen på. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Nej - ingen særlige hensyn at tage. Egense Dyb ved Hals og Mariager fjords udmunding er gode spots Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Bigmac Svart 12.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2017 Det har jeg lurt på også. Men ser sjeldent båter på svai der. Er det usikkert mtp strømmer? Kunne drive på snadbanke eller liknende? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 (redigert) Linken her om Danske tur-bøyer http://www.frihavne.com/?page_id=152 5 års erfaring sier at der det er bøyer, er det også bra og ligge for eget anker. Men følg med på værmeldingen. . Redigert 13.Juli.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
BMF Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Tjoo - men du bør præsicere bøjerne (om de anvendes (selvom du ikke skriver det direkte)) er for Danskere "Bøjerne kan frit benyttes af alle medlemmer af Danske Tursejlere og/eller Dansk Sejlunion. Dansk Sejlunion har ligeledes turbøjer liggende rundt omkring i landet, som også kan benyttes af Danske Tursejleres medlemmer. Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
MajorAndy Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Når du siger østsiden af Danmark går jeg ud fra at du her mener østsiden af Jylland? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 (redigert) BMF skrev 18 minutes ago: Tjoo - men du bør præsicere bøjerne (om de anvendes (selvom du ikke skriver det direkte)) er for Danskere "Bøjerne kan frit benyttes af alle medlemmer af Danske Tursejlere og/eller Dansk Sejlunion. Det var derfor jeg jeg skrev ""5 års erfaring sier at der det er bøyer, er det også bra og ligge for eget anker."" en kan bruke kartet for å finne gode ankerplasser.. For å få tilgang til bøyene er det vel bare å melde seg inn i en klubb som er medlem.. Ellers burde flere båtforeninger være medlem av http://www.frihavne.com/ Redigert 13.Juli.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bjorngb Svart 13.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 MajorAndy skrev for 10 timer siden: Når du siger østsiden af Danmark går jeg ud fra at du her mener østsiden af Jylland? Ja Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2017 Hør definitivt på værmeldinger. Vi lå i havnen i Grenå for noen år siden. Blåste opp noe forjævlig om natten. Og tidlig på morgenen kom der inn en ganske dryg seiler, som hadde lagt på svai. De hadde virkelig fått kjørt seg. Seil hang i laser, mistet/forlot anker og kjetting, samt person skade .. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.