Jump to content

Halco 26 med Sabb 2704 og BorgWarner Velvet gir, erfaringer?


grimstadgutt

Recommended Posts

Hei,jeg vurderer å kjøpe en 79 mod Halco 26 med ford saab 2704 et og et Borg warner velvet drive gir med ratio E-1,5...(Hva de helt mener med det er jeg usikker på)

Motoren går fint,men ryker litt med oppstart noe som jeg har forstått at er vanlig.Jeg har funnet deler og info om motoren,men litt mindre om drevet,er det noen som vet mye om både denne båten,motoren og giret..`?

vi har bare hatt mindre båter tidligere så vi er absolutt nye i gamet hva overnattingsbåt angår.

Ettersom jeg har lest om båten skal den være sjødyktig nok for vår bruk.

Håper å høre fra dere

 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "halco 26". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
Link to post

Vurderer å selge min Halco 29 hvis du er interessert! Den er utstyrt med VP 290 drev og en GM 6,2 l diesel V8 165 hk. Ingen strøken båt men starter og går som en klokke. Toppfart 24 knop, marsjfart rundt 20 knop. Drivknute + belg skiftet ifjor sommer. Proffstøpt solid akterdekk med en stor luke over motorrom. Litt ombygget med et toalett som kan brukes både stående og sittende! Stikkabin med plass til en voksen eller 2 barn. Gi en lyd hvis du er interessert, er på ferie nå så har ikke lagt den ut på Finn enda. :)

Link to post

Det er fordeler og ulemper med begge systemer etter min erfaring. Jeg har landet på at drev har flere fordeler jeg setter pris på som manøvrerbarhet, lavere drivstofforbruk og høyere fart med mindre motor og mer plass i motorrom. Og server man det hver sesong er min erfaring etter 12 år med drevbåt at det er lite problemer! Aksling er ikke vedlikeholdsfritt det heller. Akseltetning/lekkasjer, krever mer krefter, gearkasse skal vedlikeholdes, de fleste har vel oljekjøler med alt det bærer med seg, manøvrerbarhet spes ved bakking, økt drivstofforbruk. Men smaken er som baken, delt i to! :thumbsup:

Link to post

Det er selvfølgelig mindre vedlikehold, men noen timer ekstra egeninnsats hver vår er etter mitt syn verdt det. Har aldri hatt driftstans på drev på 12 år så jeg er fornøyd. Er viktig at man har rette kombinasjoner motor/drev. Stor dieselmotor og Bravo 3 f eks har vel aldri vært noen stor suksess. 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...