grimstadgutt Startet 13.Juli.2017 Del på Facebook Startet 13.Juli.2017 Hei,jeg vurderer å kjøpe en 79 mod Halco 26 med ford saab 2704 et og et Borg warner velvet drive gir med ratio E-1,5...(Hva de helt mener med det er jeg usikker på) Motoren går fint,men ryker litt med oppstart noe som jeg har forstått at er vanlig.Jeg har funnet deler og info om motoren,men litt mindre om drevet,er det noen som vet mye om både denne båten,motoren og giret..`? vi har bare hatt mindre båter tidligere så vi er absolutt nye i gamet hva overnattingsbåt angår. Ettersom jeg har lest om båten skal den være sjødyktig nok for vår bruk. Håper å høre fra dere Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "halco 26". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Greie båter? ville kanskje gåttfor 29fotern med en gang. Med fast aksling. Får vel di for omtrent samme pris? du bør utfylle tittel mer. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Jeg hadde en 26 Halco på 80 tallet. Grei båt, men 29 går mye bedre og lettere. Finner du en slik en, helst med aksling, er det et langt bedre kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Vurderer å selge min Halco 29 hvis du er interessert! Den er utstyrt med VP 290 drev og en GM 6,2 l diesel V8 165 hk. Ingen strøken båt men starter og går som en klokke. Toppfart 24 knop, marsjfart rundt 20 knop. Drivknute + belg skiftet ifjor sommer. Proffstøpt solid akterdekk med en stor luke over motorrom. Litt ombygget med et toalett som kan brukes både stående og sittende! Stikkabin med plass til en voksen eller 2 barn. Gi en lyd hvis du er interessert, er på ferie nå så har ikke lagt den ut på Finn enda. :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juli.2017 Del på Facebook Svart 13.Juli.2017 Lettere med aksling? litt mindre fart men billigere? Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Det er fordeler og ulemper med begge systemer etter min erfaring. Jeg har landet på at drev har flere fordeler jeg setter pris på som manøvrerbarhet, lavere drivstofforbruk og høyere fart med mindre motor og mer plass i motorrom. Og server man det hver sesong er min erfaring etter 12 år med drevbåt at det er lite problemer! Aksling er ikke vedlikeholdsfritt det heller. Akseltetning/lekkasjer, krever mer krefter, gearkasse skal vedlikeholdes, de fleste har vel oljekjøler med alt det bærer med seg, manøvrerbarhet spes ved bakking, økt drivstofforbruk. Men smaken er som baken, delt i to! Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Aksling kontra drev er ikke sammenlignbart, verken i kvalitet eller vedlikehold... Har fordeler på effekt, og styring det er alt.. Jeg har hatt begge deler flere ganger, aldri mer drev... Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 15.Juli.2017 Del på Facebook Svart 15.Juli.2017 Det er selvfølgelig mindre vedlikehold, men noen timer ekstra egeninnsats hver vår er etter mitt syn verdt det. Har aldri hatt driftstans på drev på 12 år så jeg er fornøyd. Er viktig at man har rette kombinasjoner motor/drev. Stor dieselmotor og Bravo 3 f eks har vel aldri vært noen stor suksess. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.