Jump to content

Luftpumpe til Zodiac 310 Cadet

TideRace

Recommended Posts

Fotpumpa til Zodiac`en har tatt kvelden og jeg må ha en ny luftpumpe.

Det står en 9,9/15hk på jolla, så den bør ha godt trykk i pontongene.

Er det uoriginale som fungerer bra eller er fotpumpa til Zodiac eneste alternativ som klarer å få opp skikkelig trykk?

Fungerer noe slikt fra Biltema på gummibåt? Andre alternativer? Elektriske som går på 12 volt?

Vet ikke noe om trykket, men det fulgte med en dobbeltvirkende håndpumpe til gummibåten som fulgte med min nykjøpte seilbåt. Den har sylinder og lengde godt over det jeg har sett brukt til madrasser og små gummibåter, men mulig den er vanlig til større gummibåter. Uansett, den har en eventyrlig effekt, bruker minimalt med tid for å blåse opp båten. Naboen har fotpumpe, kan ikke forstå annet enn at håndpumpa er raskere. 

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Hvor rask den er spiller mindre rolle, i ferien har jeg tid til et par minutter ekstra bare jolla blir blåst skikkelig opp. Var nettopp innom Herholt Andersen AS i Tønsberg og tok med meg en fotpumpe som heter Bravo10. Denne er til forveksling lik originalpumpa, men er omtrent dobbelt så stor. Regner med at den vil gjøre jobben. Takk for svar!

Jeg tror nok at dette er "branding".

Har hatt tre pumper, den svindyre originalpumpa, en fra Bravo og nå en som er merket med en "a".

De er til forveksling like, og jeg har god grunn til å tro det er samme pumpa.

På årene til min Cadet 310 står det "Bravo".

En som selger Zodiac fortalte meg at jeg skulle pumpe til jeg ved å stå på pumpa ikke fikk presset i mer luft.

Tror du har rett i at denne Bravo-pumpa er den samme som leveres originalt fra Zodiac. Jeg har også blitt fortalt fra en forhandler at "nok luft" i Zodiac 310 er når du kan stå på pumpa. Er derfor noe skeptisk til om håndpumper er i stand til produsere like høyt trykk som mine 82 kg kan levere. 

Ut fra hva jeg har sett av kvalitet på diverse billigjoller tror jeg ikke rådet om å kunne "stå på pumpa" uten videre bør anbefales generelt til andre typer joller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...