ne.andersson
SitatDet var jo et relativt enkelt skjema å forholde seg til. Det virker som en mange detaljer er utelatt, blant annet tenning/instrumenter og en del på forbrukssiden, men det er kanskje like greit.
Eneste jeg reagerer på er sikringen til starteren. Jeg ville droppet den. Men jeg påstår selvfølgelig ikke at det er direkte galt å ha den der.
Det er riktig at jeg har utelatt en del ting som f.eks. voltmeter, tenning givere etc. for å gjøre skjemaet enklere.
Jeg er forsåvidt enig i at sikring mellom startbatteriet og startmotor kan bli litt overfladisk, og så planlegger jeg å installere et batteri med 720A maks styrke og det får man vel neppe noen sikringer som klarar mer enn et par sekunder. Får se til å dimensjonere kabelen og bryteren godt bare.
Men en ting som jeg lurer over. Denne ideen med at man skal ha en minusskinne som alt minus trekkes til er det riktig? (Jeg ser at mange andre gjort det slik på sine tegninger) Rent instinktivt ville jeg vel egentlig trukket minus fra f.eks startmotor og landstrøm dirkete på startbatteriet for å spare skinnen for så høy belastning, blir det feil?