Hakkannen
Kjekt hvis det viser seg å faktisk være en forskjell! Hvordan ser nabobåtene ut under? Interessant å se om det faktisk er en reell forskjell eller om det bare er årlige variasjoner ute og går. Derfor forsøket med den plata for min del, selv om det ser ganske likt ut både for vanlig bunnstoff og bunnstoff tilsatt Shipfix. Det kan jo være det viser seg at groa har satt seg bedre fast på det rene bunnstoffet enn på den med mirakelmiddelet iblandet. Får se når jeg tar plata opp om en stund og børster av den litt. I dag tok jeg bare plata opp og la den rett ned på utriggeren før jeg tok bilde, så ser nå på bildene at det virker som en del grønske fra sidene har lagt seg over flaten.
Utfordringen med seilbåt som min er at når det brune slimbelegget først har gjort sin ankomst går det sjelden an å seile raskt nok til at det forsvinner av seg selv. Derfor bruker jeg å koste under skroget av og til. Nå skal ikke båten opp i år, men tenker sende ned en kamerat til å skifte anodene. Så får han si fra om han ser lignende tilstander som for et par år siden, da vokste det nok prevensjon under båten til å beskytte en middels stor by de neste ti årene, eller lengre