Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Har alltid tenkt at 760T jeg hadde stakk 1,1. Båter med en motor har motoren nedenfor dypeste del av kjølen. De med to motorer har disse litt lenger opp på hver side. Så f eks en 42 foter med 2 motorer og drev stikker ikke nødvendigvis dypere enn en 26 foter med en motor. Er det under 1,5-2 meter bør man uansett tenke seg godt om, men GPS/ekkoloddet måler vel gjerne fra ganske dypt bak på båten? Så mulig du ikke går borti selv hvis det står 0,8 på ekkoloddet, men slike sjanser tar jeg neppe. 

Lingefan

Lingefan

Har alltid tenkt at 760T jeg hadde stakk 1,1. Båter med en motor har motoren nedenfor dypeste del av kjølen. De med to motorer har disse litt lenger opp på hver side. Så f eks en 42 foter med 2 motorer og drev stikker ikke nødvendigvis dypere enn en 26 foter med en motor. Er det under 1,5-2 meter bør man uansett tenke seg godt om, men GPS/ekkoloddet måler vel gjerne fra ganske dypt bak på båten? Så mulig du ikke går borti selv hvis det står 0,8 på ekkoloddet, men slike skanser tar jeg neppe. 

Lingefan

Lingefan

Har alltid tenkt at 760T jeg hadde stakk 1,1. Er det under 2 meter bør man uansett tenke seg godt om, men GPS/ekkoloddet måler vel gjerne fra ganske dypt bak på båten? Så mulig du ikke går borti selv hvis det står 0,8 på ekkoloddet, men slike skanser tar jeg neppe. 

• Create New...