Snekkeracing Svart 6.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 -morten- skrev On 6.12.2017 at 13.15: Har du ingen skott eller tverskipsavstivninger? Vis hele sitatet Har langsgående skotter og avstivende spanter som du ser. Har ikke noe som går på tverr, annet enn at tanken under dørken er lima fast i bunn og vil kunne fungere som et tverspant. Bunn er laget solid nok til at det ikke er nødvendig. Så også litt rundt på andre gilbert, hydrolift, Tintorera-bygg og fant ingen som hadde noe tverrgående. Det er jo lite hensiktsmessig da det er lengderetningen det er viktig å stive av. Er bunn på båten et par mm tykk og flekser, da kunne jeg dog skjønt det. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2017 .. og om dørken er godt støpt fast i stringerne så blir det jo bra avstivet sideveis også Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Snekkeracing Svart 7.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2017 Dørken er skrudd og limet godt og solid fast i stringerne ja. Ikke støpt inn, men det er gjort slik at det stiver av godt. Sitér dette innlegget Link to post
Arneand Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Dette så knallbra ut :) Driver og pusser opp en gilbert jeg da. Hvor har du kjøpt innredningen? Jeg trenger komplett til min, stoler, sofa osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkeracing Svart 28.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 Hei! Beklager sent svar. Er altfor skjelden inne på forumet her. Morro med Gilbert prosjekt da! Innredningen får du kjøpt hos Seasit i Kristiansand som nå er under Hansen protection . De selger komplett innredning som du ser i båten min. Om sidebekledningene og lista i fremkant passer i Gilberten er jeg noe usikker på. Prisene er også helt overkommelige. Teppe jeg har brukt i dørken koster hele 39kr kvadraten på bauhaus. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkeracing Svart 28.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2018 Ellers en liten oppdatering. Går å venter på våren og testtur. Kunn smått som gjenstår. Har et håp om testtur andre helga i April. Oversiktlig førermiljø der jeg har koll på det meste. Alt fra kart, ekkolodd, fylling og tapping av ballasttank, fylling fra reservetank, vanntrykk, trim, lift osv. Fikk ryddet frem og fått båten på henger for noen uker siden. Det gjenstår fremdeles litt småplukk, men satser på en prøvetur først. Sitér dette innlegget Link to post
Zyvoxen Svart 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2021 Fin båt a? Er skroget basert på det originale Gilbert skroget eller er det zyclone skroget som er splitta opp og litt bredere Gilbert skroget? ? Sitér dette innlegget Link to post
Melvind Snerken Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Hvordan gikk det egentlig med denne båten? Veldig fint bygge, spent på hvordan den fungerte. Nettopp kjøpt meg Gilbert prosjekt selv? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 (redigert) Feil Redigert 7.September.2021 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zyvoxen Svart 23.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2021 Ingen som vet. Jeg vet hvem som har laget denne forma som denne kommer fra ? Har du noen bilder av Gilbert prosjektet ditt melvind? Sitér dette innlegget Link to post
Zyvoxen Svart 23.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2021 Jeg trur ikke varsling på epost fungerer for denne nettsiden. Jeg fikk ikke noen epost på noen av svara som har kommet etter at jeg kommenterte. Jeg har krysset av for varsling på epost. Derfor for vel heller ikke trådstarter noen pling på eposten sin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.