Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Under forutsetning om at opplegget er noenlunde likt som i min Viksund:

 

Da er det mest sansynlig giveren som har tatt kvelden. Vet du om du har stavgiver eller med en slik vippeflotør? Om du demonterer giveren kan denne testes ved å måle motstanden med et multimeter. Motstanden skal gå jevnt fra 0 til 180 ohm (eller motsatt) når flotøren beveges opp og ned. 

 

Alternativt kan det være en løs kobling mellom giver og EVC-system. Hos meg er tankmålerne koblet inn på systemet like ved EVC-boksen som sitter på skottet i framkant av motorrommet. Ledningene fra målerne er skjøtt sammen med ledninger koblet til boksen. 

Brigg

Brigg

Under forutsetning om at opplegget er noenlunde likt som i min Viksund:

 

Da er det mest sansynlig giveren som har tatt kvelden. Vet du om du har stavgiver eller med en slik vippeflotør? Om du demonterer giveren kan denne testes ved å måle motstanden med et multimeter. Motstanden skal gå jevnt fra 0 til 180 ohm (eller motsatt) når flotøren beveges opp og ned. 

 

Alternativt kan det være en løs kobling mellom giver og EVC-system. Hos meg er tankmålerne koblet inn på systemet like ved EVC-boksen som sitter på skottet i framkant av motorrommet. Ledningene fra målerne er skjøtt sammen med ledninger koblet til noksen. 



×
×
  • Create New...