Jump to content

Edit History

JohnB

JohnB

Helt ny 6hk Mercury, kun gått 2 timer med innkjøring - er vond å få start på, spesielt når den er varm.  Enten er det helt dødt, eller den går litt halvhjertet noe sekunder før den atter blir stille.  Venter noen minutter, da starter den etter 10-15 snordrag

Skal det være slik? 

Den skal også kunne stoppes ved å stenge bensinkran, men den går like godt 5 min etter at den er stengt.  Er dette riktig?

Ringte leverandør, fikk bare unnvikende og ukvalifiserte svar.

Det er 30 år siden jeg sist hadde påhengsmotor, jeg trodde utviklingen hadde gått fremover og at man nå skal kunne stole på en motor?  Selv gressklipperen min starter på første eller andre snordraget!  Så på en fyr i havna herforleden som viste barna en 4hk Mercury, den startet og stoppet som ei klokke med bare et lett drag i snora.

Har noen tilsvarende opplevelser, eller har jeg valgt feil motor?

JohnB

JohnB

Helt ny 6hk Mercury, kun gått 2 timer med innkjøring er vond å få start på, spesielt når den er varm.  Enten er det helt dødt, eller den går litt halvhjertet noe sekunder før den atter blir stille.  Venter noen minutter, da starter den etter 10-15 snordrag

Skal det være slik? 

Den skal også kunne stoppes ved å stenge bensinkran, men den går like godt 5 min etter at den er stengt.  Er dette riktig?

Ringte leverandør, fikk bare unnvikende og ukvalifiserte svar.

Det er 30 år siden jeg sist hadde påhengsmotor, jeg trodde utviklingen hadde gått fremover og at man nå skal kunne stole på en motor?  Selv gressklipperen min starter på første eller andre snordraget!  Så på en fyr i havna herforleden som viste barna en 4hk Mercury, den startet og stoppet som ei klokke med bare et lett drag i snora.

• Create New...