Jump to content

Suzuki DF70 2007 fusker over 3000 omdr.

kjello1

Recommended Posts

Har solgt en båt med en Suzuki DF70 utenbordsmotor. 2007 mod. Ny eier har problemer med motor, den begynner å fjuske og gå dårlig over 3000 omdreininger. Det var ikke noe problem i høst når vi tok på land båten. Jeg sa att han måtte prøve å bytte plugger og bensinfilter, ny eier hevder han har gjort dette nå uten att det ble bedre. Han har vist nok snakket med ett verksted som mener det er enten startspærre eller motorstyring som er feilen og att det kan bli en stor kostnad. Noen som har opplevd dette eller har noe tips om hva som kan være feil? Motor starter lett og går veldig fint opp til 3000 omdreininger. Hadde ikke noe problem i fjor. Motor har gått under 100 timer. 

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Problemer med Suzuki DF70". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Har samme motor. Samme symptomer ved oppstart. Feilkode kan leses ut fra blinkingen av motorlampa. Vår viste Map-sensorfeil. Kodene finner du på nett. Ikke at det var mye verdt...

Fasiten var at det var en ørliten lekasje så den sugde falskluft i det eksterne bensinfilteret. Bypasset filteret,og etter et kvarter på tomgang hadde den rensket seg for feilkoder og gikk normalt igjen.

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

• 3 år senere...

Kjøpte båten med denne feilen.

han jeg kjøpte den av har tatt service på motoren selv, og han sier dette oppstå etter servicen.

kommer ikke opp feilkoder på den.

pluggkabel 2 satt på syl nr 3 3 på nr 2 men dette har vel ingen betydningen tenner vel på begge samtidli.

båten er tatt opp og får ikke testet ordentlig.

Kommer den over 3000 i det hele tatt og er det akkurat 3000 det begynner med? Tenker om det kan være bryter for gir i fri, altså at hjernen tror giret er i fri når det står i gir, da mener jeg turtallet stopper på 3000 og at det høres ut som fusking.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Happi skrev for 6 timer siden:

pluggkabel 2 satt på syl nr 3 3 på nr 2 men dette har vel ingen betydningen tenner vel på begge samtidli.

det ville jeg ikke tatt for gitt , de fleste motorer idag har vel sekvensiell tenning..? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...