Cort Adeler Startet 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2017 Tar gjerne en "second opinion" her: Skaftøbron har en seilingshøyde på 15,4 meter. Min båt måler 15,11 pluss en windex på 38 cm = 15,49. Kartets seilingshøyde skal være basert på "medelhøgvattenyta", altså vanlig høyvannsnivå, pluss en sikkerhetsmargin på minst 0,5 meter. Det skal gå bra, dette? Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Det jeg har hørt om Skaftöbron, basert på nær familie som bor på Västkusten og faktisk har dimensjonert rigg med tanke på nettopp Skaftöbron (!) er at her er det relativt gode marginer. Jeg mener det går bra. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 (redigert) What is the problem... Jørg Redigert 15.Juli.2017 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Seilersnobben Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Joerg Becker skrev 28 minutes ago: What is the problem... Jørg The problem is obviously whether the chance of hitting he bridge with your Windex is a too great a risk, or not. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 (redigert) Men klikka du på linken også? Da kommer en løsningsforslag av en annen, sparer vel en del centimeter. God tur og god sommer! Jørg Redigert 16.Juli.2017 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Seilersnobben Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Ja, jeg så Youtube-klippet (som jeg faktisk har sett før eller et liknende.) Nå er det vel de færreste som seiler omkring med utstyr til denslags. Særlig hvis det bare gjelder å komme under en bro som man relativt lett kan unngå ved å gå utenom Skaftölandet. Men enig i at det er en morsom og kreativ løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Cort Adeler Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Seilingshøyden i kartet ble justert ned fra 16,8 til 15,4 for noen år siden. Jeg satser på at dette går bra, selv uten kreative løsninger. Men foreløpig ligger vi værfast litt lenger nord. Sitér dette innlegget Link to post
joshua Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Min mast är 16,1 m över vattnet utan antenner, så det blir väl runt 17 m och jag kan gå under utan problem. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Nå er ikke jeg moderator, men det hadde vært mer søkbart senere om trådstarter inkluderer navnet på broen i overskriften... sikkert av interesse for flere...(?) Sitér dette innlegget Link to post
Cort Adeler Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 joshua skrev 23 minutes ago: Min mast är 16,1 m över vattnet utan antenner, så det blir väl runt 17 m och jag kan gå under utan problem. Takk, da ordner det seg. Code 0: Ja, tittelen burde kanskje vært Skaftøbron. Jeg tenkte vel at det finnes flere bruer vi skal under. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 (redigert) Ja, dette kan jo bli en lang tråd etterhvert, med mange broer etterhvert..., kanskje vi har vært vitner til starten på noe stort:-) Redigert 16.Juli.2017 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Denne broen har jeg passert to ganger med min forhenværende båt Barsk II, Comfortina 32. Den stakk ca 16,3 meter opp. 15,5 såfremt det ikke er 1 meter lavvann er null problem. Sitér dette innlegget Link to post
Cort Adeler Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2017 Det gikk bra! Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Barsk IV skrev On 16.7.2017 at 23.53: Denne broen har jeg passert to ganger med min forhenværende båt Barsk II, Comfortina 32. Den stakk ca 16,3 meter opp. 15,5 såfremt det ikke er 1 meter lavvann er null problem. Hm. Høyvann er vel større problem enn lavvann ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilersnobben Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Cort Adeler skrev for 12 timer siden: Det gikk bra! Flott at det gikk bra. Men hadde satt pris på et bilde som viste marginen litt bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Seilersnobben skrev for 2 timer siden: Hm. Høyvann er vel større problem enn lavvann ? Selvfølgelig, mente høyvann ja... Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 21.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2017 Joerg Becker skrev On 15.7.2017 at 20.40: What is the problem... Jørg Haha, den var stilig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.