Jump to content

Ungdomsbåt, minimum 29 knop, maks 50k, forslag?

Båtelsker2001

Recommended Posts

Hei, jeg lurer på hva or jeg kan kjøpe en billig ungdomsbåt under 50000? Med en bra motor som ikke må på reparasjon med en gang, hvis dere skjønner? Helst over 3sitteplasser og over 29knop

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Ungdoms år?". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Normalt blir nye emner med mangelfull tittel flyttet til Ikke godkjente emnetitler.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Ingen av mine båter er til salgs :lol: men det kan hende at en av de to minste båtene jeg har er båt-typer som kanskje kan være aktuelle om man ser på kompromisset mellom pris, utseende, funksjonalitet med mer.

Den desidert rimeligste å kjøpe av disse to er nok Sunwin 14. Disse har ligget på FINN til alt fra kun 5000,- til over 40.000,- de siste 2 årene. Det er en ganske gammel båttype, men har ganske slanke pene linjer. Noen liker ikke fasongen på den originale vindskjermen, men den er det flere som har byttet ut (både til lavere versjoner og skråere versjoner). Båten er veldig lettdrevet (lettplanende) og med kun fører (vel... maks 2 personer) får man den i plan med en 9,9 Hk som er trimmet opp til 15 Hk :yesnod: Med 40 Hk (som jeg har) får man ca 30 knop på denne båttypen. 4 til 5 personer er ikke noe problem om man har 30 - 40 Hk på båten. Her er noen bilder av 4 forskjellige Sunwin'er der bilde nr 3 er av min båt i god fart med 3 voksne og en ungdom om bord.
7784542_660x495.jpg

10961885_660x495.jpg

sunwin40.jpg

12166531_660x495.jpg

Så er det Skibsplast 450VS ...som man nok må opp i 40.000,- til 70.000,- for å få tak i. Det er ikke så ofte disse er til salgs og det kan nok skyldes både at det ikke er så mange av dem og at de som eier dem er veldig fornøyd med båtene/liker dem godt. Båten er bare 1 fot lenger enn Sunwin, men er en god del bredere og tyngre og tar bølger litt bedre enn den svært lettplanende Sunwin'en. En stor fordel med 450 VS er at man kan slå ned aktersofa/"framstoler" slik at 2 personer kan overnatte noenlunde komfortabelt! Båten tåler (og trenger) større motor enn Sunwin. Man bør nok ha minst 50 til 60 Hk på 450VS og selv har jeg hatt først 80 og nå 90 Hk på min. Noen få bilder av 450VS:
dsc00345s.jpg

attachment.fphp?attachmentid=95335&d=121

450VS-Yamaha90-s.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...