knuthah Startet 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2017 Er litt lite olje på min HS45A girkasse. Kan jeg bare kjøpe en liter ATF olje for bruk i disse kassene og etterfylle, eller må jeg tappe av alt og kjøre på en bestemt ATF olje? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Det skal være ATF Dexron II eller III. Du kan bruke enhver olje av denne type. Men om det er lenge siden du byttet olje skal du kanskje spandere på deg et oljeskift (+filter) når du først er i gang. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Tiltredes. Sitér dette innlegget Link to post
knuthah Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Takk for svar! Kassa er ny, men mangler ca 1-2 dl på vær "full" da oljekjøler stakk av med noen dl ved oppstart. Oljen jeg kjøpte var ATF olje fra Maritim fra på Slependen, men mangler nå en liten skvett på å fylle opp og vil prøve å spare meg for en tur inn til byen på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 (redigert) På min KAMD43P motor og samme girkasse står det mht oljeskift på kassa at den skal ha nivå mellom de to strekene på peilepinnen. Ligger din imellom der eller er den under minimum? Redigert 15.Juli.2017 av Gabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knuthah Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 (redigert) Når jeg lar motor gå litt, så oljekjøler får fylt seg opp, og peiler på nytt noen minutter etter stopp, så er oljenivået litt mindre enn halv. Kanskje ikke noe problem, men plager meg litt å ikke ha 100% kontroll. Er det slik du peiler du oxo Gabi? Redigert 15.Juli.2017 av knuthah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Det skal ikke være noe problem. Hulda har samme kassa. Peiler på kald motor. Sitér dette innlegget Link to post
knuthah Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Ok takk! Da får jeg bare slå meg til ro at alt er ok :) Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 15.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Iht Volvo på Jarlsø i Tønsberg er riktig peiling (hvis jeg har forstått de riktig) at du har hatt girspaken først forover og så bakover for "å få fylt opp i riktige/alle kanaler", og det er ikke viktig at motor er varm eller kald. Jeg pleier derfor for enkelthets skyld å peile på kald motor, ta girspaken forover, vente noen sekunder, ta girspaken bakover, vente noen sekunder og sette i nøytral igjen. Deretter peiler jeg nivået. Dersom du nå peiler olje slik du gjør og nivået nå er ca på halv skal det derfor være ok. Jamfør Hulda sitt svar også! Ha en fin sommer! Sitér dette innlegget Link to post
knuthah Svart 15.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2017 Takk skal dere ha! God sommer! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.