Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Din motor har to manifolder:

Innsugsmanifolden: turboen trykker lufta gjennom ladeluftkjøleren og vidre inn i innsugsmanifolden som fordeler lufta lift til alle 6 sylindre

Eksosmanifolden samler eksos fra alle 6 sylindre til ett rør som driver eksossiden av turboen.

 

Turboen: Eksossiden av turboen driver (som et møllehjul) luftsiden av turboen som igjen skaper overtrykk i innsugssystemet ditt. Dette overtrykket sier mye om tilstand på motorsystemet ditt.

 

Begge manifoldene er boltet på topplokket i toppens fulle lengde.

 

dieselfan

dieselfan

Din motor har to manifolder:

Innsugsmanifolden: turboen trykker lufta gjennom ladeluftkjøleren og vidre inn i innsugsmanifolden som fordeler lufta lift til alle 6 sylindre

Eksosmanifolden samler eksos fra alle 6 sylindre til ett rør som driver eksossiden av turboen.

 

Turboen: Eksossiden av turboen driver (som et møllehjul) luftsiden av turboen som igjen skaper overtrykk i innsugssystemet ditt. Dette overtrykket sier mye om tilstand på motorsystemet ditt.

 



×
×
  • Create New...