amboseli Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Hvor finner jeg denne manifolden? Beklager at jeg ikke er så kjent med egen motor. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 - Trur du bør søka kyndig hjelp med denne feilsøkinga. Raskare og tryggare for din del.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 (redigert) Din motor har to manifolder: Innsugsmanifolden: turboen trykker lufta gjennom ladeluftkjøleren og vidre inn i innsugsmanifolden som fordeler lufta lift til alle 6 sylindre Eksosmanifolden samler eksos fra alle 6 sylindre til ett rør som driver eksossiden av turboen. Turboen: Eksossiden av turboen driver (som et møllehjul) luftsiden av turboen som igjen skaper overtrykk i innsugssystemet ditt. Dette overtrykket sier mye om tilstand på motorsystemet ditt. Begge manifoldene er boltet på topplokket i toppens fulle lengde. Redigert 17.Juli.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Tror det kan være lurt av deg å søke profesjonell hjelp :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
amboseli Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Da var problemet løst!!! Det var som flere av dere antydet, turboen som satt fast. Innrømmer at jeg fikk hjelp av Slippen marina i Kragerø til å åpne opp og løsne. Tusen takk for kyndig og velvillig hjelp til dere på forumet som bistod. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.