Pequod
Jeg har forsåvidt noen tabber å fortelle om, men det er ikke så veldig båtrelatert, men skitt au.
Jeg var i Spania i begynnelsen av ferien, og første dag kjøpte jeg meg et par billige strandsko, slike flipflops. Jeg hadde nemlig som mål å bade i sjøen (noe jeg vel ikke har gjort på over 30 år) og hadde med meg en egen badeprotese til formålet. Men ettersom jeg har diabetes og veldig dårlig følelse under bena, er det nødvendig med sko på bena når jeg går på stranda. Rederinnen sa at jeg måtte kjøpe meg slike strandsko, og jeg tenkte da jeg så flipflopsene at disse måtte vel duge.
Det var først da jeg kom tilbake til leiligheten at jeg oppdaget tabben... For siden jeg i tillegg til høyre legg også har fått fjernet stortåa pluss litt av tåa ved siden av på venstrefoten, så er det umulig for meg å bruke flipflops! Det er ikke noe festepunkt der, for å si det slik.... Så hvis noen trenger et par ubrukte flipflops i størrelse 45 er det bare å si ifra!
Den andre tabben gjorde jeg dagen etter, da jeg entret bassenget som tilhører ferieleiligheten vi leide fra jobben til rederinnen. Etter å ha kommet meg uti ba jeg yngstedattera om å hente mobilen og ta et bilde av meg. Det var da jeg fant ut at mobilen, en iPhone 6, lå i lomma på badeshortsen jeg hadde på meg. R.I.P.
Heldigvis har jeg mobil gjennom jobben, så en ny iPhone 7 lå og ventet på meg da jeg kom hjem... Den skal i tillegg tåle vann mye bedre enn forgjengeren, noe som kanskje kan være en fordel!
Den tredje tabben skjedde faktisk i båten. Jeg har en iPad som jeg bruker som kartleser, den har fungert fint til mitt bruk, bare jeg gjemmer den vekk fra sollyset på varme dager (noe som ikke har vært noe problem hittil i år...). Jeg la den ved siden av meg da jeg var ute på første tur etter Spania-ferien, og der bruker det vanligvis være et passasjersete. Men det er demontert og skal kastes, så nå er det bare en jevn treflate som er der. Så ved første bøgeskvulp skjedde selvsagt det uungåelige, padda begynte å skli og havnet på dørken. Så etter to år fikk jeg en knust skjerm på den også.... Og denne gangen må jeg nok punge ut selv! Riktignok kan den forsatt brukes, men jeg bør nok vurdere å skifte den ut eller kjøpe ny.
Er litt treg i dag, men skal nå ned i båten og fortsette å beise og olje på treverket, mulig det blir flere tabber da, men jeg håper det går greit...