TB22
En liten en fra meg og, ikke akkurat i båt men sjørelatert.
På vei til hytten om morgenen stakk eg innom den lokal våtdraktsjappen, de hadde tilbud og jeg trengt ny. Butikken var akkurat åpnet og ekspeditrisen fant en to delt drakt som burde passe.
Fikk den med meg og ble vist vei inn til noen garderober de hadde i bygget.
Vrengte drakte, stripper meg ned til adams prakt og startet åle meg inn i buksen. Første del gikk grei, øvre del noe mer utfordringer men man vet ikke om den passer før den er på. Så her var det akrobatikk og lemmer i bevegelse til den stor gullmedalje. Etter noen pinlige bevegelser var drakten på, noe stram rundt livet men sikkert bare en feilproduksjon på akkurat dette området .
Men men, må lide litt for morroa i vann.
Så skulle dritten av, noe som skulle bli mer stress enn eg noen gang har vært med på. Tenkte det å ta den av i reversert måte var lurt.. FEIL.!! eller det sikkert riktig men denne satt så stramt at eg faen ikke fikk ut hodet eller arm. Og der kom panikken snikende, ka i helvxx gjør eg?? spretter den opp med kniv og kjøper ny? eller gå ned i butikken og be damen om å hjelpe meg av med en drakt jeg var pip naken i???
Jaja, mutters alene i garderoben kikket eg desperat etter hjelpemidler.. Fikk øye på døren med håndtak og startet med å jukke opp og ned slik at nedre del av topplagget ble dradd lengre opp på overkroppen, det frigjorde litt plagg lengre oppe sånn at eg fikk dradd resten over hodet. Etter noen panikkfulle jukk på en dør og 5-10 min senere var plagget av. Steike for en lettelse, men er glad ingen såg dette oppstyret. Pakket ned drakten, kledde på meg og gikk ned i butikken.
Damen spurten hvordan det gikk og om den passet? Eg sa den satt som et skudd og litt til men eg tar den