Too Much Startet 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2017 Med peilepinnen trukket rett ut ser det slik ut Tørker av, peilepinnen til bunns og rett ut så ser det slik ut Det er like mye olje på begge sider. Logikken sier at det er første måling som er rett men ved siste bytte etterfylte jeg etter første måling som viste som første måling. Da ble det for mye. Målte opp sugeslangen til lik lengde som til fullmerket på peilepinnen. Da fikk jeg ut en del olje. Mao. For mye. Hva pokker er det som skjer? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Du drar med deg olje opp i røret til peilepinnen når du drar ut peilepinne slik at neste gang så ligger det olje i røret som legger seg på peilepinnen. Ta ut peilepinnen og vent, vent og vent litt til, deretter peiler du oljen da bør du få rett resultat. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Første peiling er nok feil. Skal alltid dra opp peilepinnen, tørke av, stikk ned igjen og dra opp igjen for å peile. Peilepinnen er vel tett i toppen når den står i? Og da får den ikke utlignet trykket i røret og nivået vil være feil. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Jeg heller til at det siste er rett basert på det jeg oppfattet som overfylling ved siste oljeskift og ikke minst at det er fyldig med olje på begge sider av pinnen ved andre gangs måling. Neste gang blir det ut med peilpinnen, vente 15 minutter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Og skru gjerne av lokket for oljepåfyllingen også mens du venter, da burde nivået stabilisere seg tilstrekkelig for å få en pålitelig måling. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Too Much Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 (redigert) Har googlet litt på engelsk, er nok helt klart at dette skyldes langt rør og pakning på peilpinnen. Så da er alt i orden, og oljenivået er likt (men en liten tanke for høyt) som før en ukes super ferietur på svenske vestkysten. Liker denne Yanmaren bare bedre og bedre :-) Redigert 17.Juli.2017 av Too Much Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Jeg synes jeg ser gråskjær = vann på de bildene der ? Eller er det bare lysreflekser som lurer meg ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Too Much Svart 17.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Hehe, nå skal du ikke skremme folk mere enn nødvendig :-) Ikke noe vann i oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.