Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Lingefan skrev for 10 timer siden:

Hei. Har en 20 touring fra 2008 med Suzuki df150, som vi kjøpte ny med denne motoren. Perfekt motor til denne båten. Har ikke hatt en eneste feil på den så langt. Det er ganske imponerende synes jeg. Har vel gått 550 timer nå. Byttet batteri i år ellers helt normale sevicer hvert år med varmtlagring. Usikker på propelltørrelsen der (står det på?), men klarer fint toppfart på rundt 6000rpm og 43-44 knop. Ring eventuelt noen som solgte slike båter nye, f eks Agder bådsenter, Gromstad båt og motor eller kanskje Knut Sjøberg på Holmen vet det?

Sjekk kanskje også at motoren sitter riktig høydemessig?

Skal ned på hytta hvor båten ligger om få dager og kan sjekke nærmere om det står noe på propellen da.

Ja, det var vel ytelse mer i den gaten jeg håpet på. Dimensjonen står stemplet på min propell. Jeg husker også en test av 20T/DF150 i VimennBåt for noen år tilbake. Da logget de 43 knop. Antar det var måling i to retninger og litt last.

 

Nå sjekket jeg litt mer, og ser at Askeladden bruker samme propell på C62/DF150 i deres kjørefakta. Så jeg begynner å tro at det er riktig propell likevel. C62 oppgis til 42knop/5800rpm med 2 personer ombord. Da er det kanskje andre ting som spiller inn.  Høyden på akterspeilet som du nevner kan være noe å sjekke når motoren skal inn til førstegangsservice. Motoren er fortsatt under innkjøring, og har vel rundt 10 timer på seg. Kanskje det går seg mer til etterhvert?

 

Mvh Johan

Solseng

Solseng

Lingefan skrev for 10 timer siden:

Hei. Har en 20 touring fra 2008 med Suzuki df150, som vi kjøpte ny med denne motoren. Perfekt motor til denne båten. Har ikke hatt en eneste feil på den så langt. Det er ganske imponerende synes jeg. Har vel gått 550 timer nå. Byttet batteri i år ellers helt normale sevicer hvert år med varmtlagring. Usikker på propelltørrelsen der (står det på?), men klarer fint toppfart på rundt 6000rpm og 43-44 knop. Ring eventuelt noen som solgte slike båter nye, f eks Agder bådsenter, Gromstad båt og motor eller kanskje Knut Sjøberg på Holmen vet det?

Sjekk kanskje også at motoren sitter riktig høydemessig?

Skal ned på hytta hvor båten ligger om få dager og kan sjekke nærmere om det står noe på propellen da.

Ja, det var var vel ytelse mer i den gaten jeg håpet på. Dimensjonen står stemplet på min propell. Jeg husker også en test av 20T/DF150 i VimennBåt for noen år tilbake. Da logget de 43 knop. Antar det var måling i to retninger og litt last.

 

Nå sjekket jeg litt mer, og ser at Askeladden bruker samme propell på C62/DF150 i deres kjørefakta. Så jeg begynner å tro at det er riktig propell likevel. C62 oppgis til 42knop/5800rpm med 2 personer ombord. Da er det kanskje andre ting som spiller inn.  Høyden på akterspeilet som du nevner kan være noe å sjekke når motoren skal inn til førstegangsservice. Motoren er fortsatt under innkjøring, og har vel rundt 10 timer på seg. Kanskje det går seg mer til etterhvert?

Mvh Johan



×
×
  • Create New...