Baylars Startet 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2017 Her om dagen fikk trykkvannspumpen en endring i lyden. Ble en hard, tørr lyd fra den. Samtidig sluttet den å levere trykk på systemet. Når jeg fikk tenkt meg om skjedde dette etter at jeg brukte siste rest med vann på tanken. Noen tanker om hva dette kan være? Har pumpen tatt helt kveld og bare å kjøpe ny? På forhånd tusen takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Med mindre noe har lagt seg i ventilene og delvis tetter disse, vil jeg tro den har tatt kvelden ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Baylars Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Hvordan finner jeg ut av det da? Om den er vandret heden, er BT sine pumper greie nok? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Har du sjekka at den ikkje berre sug luft og må ha hjelp med å evakuera ? ( bringa vatn fram til pumpa på sugesida ) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Du må nesten skru litt da, for å finne ut hva som skjer. Evt bare bytte den ut. Har ikke prøvd Biltema sine, så det aner jeg ikke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 16.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Har ikke noe vondt å si om min biltema pumpe Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Baylars Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Har ikke sjekket om den bare suger luft. Er jo en "tørr"/hard lyd fra pumpen. Kanskje like greit å bytte, ha den gamle som reserve om den ikke er ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 16.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2017 Geir; ser de har to stk. Har du erfaring med begge? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Pumper som går tørre endrer jo lyd. Før du bytter ville jeg sjekket at det ikke er lekkasje eller brudd på sugesiden. Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
FredT Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Åpne en kran (når du har full tank), og la pumpem gå litt. Så tenker jeg det kommer vann og trykk etter en liten stund. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Eureka Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Fylt opp tanken igjen ? ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 I innløpet på min pumpe, sitter det en liten sil. Når den blir tett, skjer det du beskriver. Da er det bare å gjøre den ren, og alt fungerer som det skal. Hos meg skjer dette 2-3 ganger i året. Desverre har jeg ikke mannelokk på vanntanken, og får derfor ikke rengjort den skikkelig ? Sjekk tilførselen av vann. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Frivakten Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Ta av silen og etterfyll med vann så pumpen har noe å jobbe med. Jeg satte på en slange på en tomflaske for å komme til. Skjedde med min Vetuspumpe når tanken gikk tom. Nå sliter jeg likevel med å få ut all luften. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.