Jump to content

Edit History

dude

dude

her er en interesann artikkel i sakens anledning.

https://www.ba.no/nyheter/trafikksikkerhet/statens-vegvesen/ble-stoppet-med-altfor-tung-last-i-grimesvingene/s/5-8-610281?access=granted

 

 

denne ligger bak betalingsmur, men sakset det som er essensiellt for denne diskusjonen

sitat fra inspektør på trafikkavdelingen til Statens vegvesen, Lars Harald Drange:

 

For tung henger blir anmeldt

En personbil ble torsdag stoppet med en altfor tung henger. Vedkommende hadde kjøpt inn materialer for å bygge en terrasse. Men siden materialene var våte, veide de for mye.

– Det er viktig å huske på at våte materialer veier enormt mye. Det er stor forskjell på om plankene er tørre eller våte, sier Drange.

Hengeren på bilen veide 1250 kg, maksgrensen var på 1000 kg.

Hadde hengeren vært bare 50 kg tyngre, ville Vegvesenet vært nødt til å anmelde personen. De har nemlig en grense på 30 prosent overvekt.

Vedkommende på torsdag slapp unna med å kjøre lasset i to omganger.  (sitat slutt)

 

jeg oppfordrer selvsagt ingen til å bryte loven, eller står ikke innefor at alle kan kjøre 

med 30 prosent mer enn anngitt vekt i vognkortet da dette kan få konsekvens for forsikringer 

osv selv om man ikke nødvendigvis får bot.

 

lykke til i trafikken.

 

 

 

overlast i grimen.jpg

foto: statens vegvesen

dude

dude

her er en interesann artikkel i sakens anledning.

https://www.ba.no/nyheter/trafikksikkerhet/statens-vegvesen/ble-stoppet-med-altfor-tung-last-i-grimesvingene/s/5-8-610281?access=granted

 

 

denne ligger bak betalingsmur, men sakset det som er essensiellt for denne diskusjonen

sitat fra inspektør på trafikkavdelingen til Statens vegvesen, Lars Harald Drange:

 

For tung henger blir anmeldt

En personbil ble torsdag stoppet med en altfor tung henger. Vedkommende hadde kjøpt inn materialer for å bygge en terrasse. Men siden materialene var våte, veide de for mye.

– Det er viktig å huske på at våte materialer veier enormt mye. Det er stor forskjell på om plankene er tørre eller våte, sier Drange.

Hengeren på bilen veide 1250 kg, maksgrensen var på 1000 kg.

Hadde hengeren vært bare 50 kg tyngre, ville Vegvesenet vært nødt til å anmelde personen. De har nemlig en grense på 30 prosent overvekt.

Vedkommende på torsdag slapp unna med å kjøre lasset i to omganger.  (sitat slutt)

 

jeg oppfordrer selvsagt ingen til å bryte loven, eller står ikke innefor at alle kan kjøre 

med 30 prosent mer enn anngitt vekt i vognkortet da dette kan få konsekvens for forsikringer 

osv selv om man ikke nødvendigvis får bot.

 

lykke til i trafikken.

 

 

 

overlast i grimen.jpg

dude

dude

her er en interesann artikkel i sakens anledning.

https://www.ba.no/nyheter/trafikksikkerhet/statens-vegvesen/ble-stoppet-med-altfor-tung-last-i-grimesvingene/s/5-8-610281?access=granted

 

denne ligger bak betalingsmur, men sakset det som er essensiellt for denne diskusjonen

sitat fra inspektør på trafikkavdelingen til Statens vegvesen, Lars Harald Drange:

 

For tung henger blir anmeldt

En personbil ble torsdag stoppet med en altfor tung henger. Vedkommende hadde kjøpt inn materialer for å bygge en terrasse. Men siden materialene var våte, veide de for mye.

– Det er viktig å huske på at våte materialer veier enormt mye. Det er stor forskjell på om plankene er tørre eller våte, sier Drange.

Hengeren på bilen veide 1250 kg, maksgrensen var på 1000 kg.

Hadde hengeren vært bare 50 kg tyngre, ville Vegvesenet vært nødt til å anmelde personen. De har nemlig en grense på 30 prosent overvekt.

Vedkommende på torsdag slapp unna med å kjøre lasset i to omganger.  (sitat slutt)

 

jeg oppfordrer selvsagt ingen til å bryte loven, eller står ikke innefor at alle kan kjøre 

med 30 prosent mer enn anngitt vekt i vognkortet da dette kan få konsekvens for forsikringer 

osv selv om man ikke nødvendigvis får bot.

 

lykke til i trafikken.

 

 

 

dude

dude

her er en interesann artikkel i sakens anledning.

https://www.ba.no/nyheter/trafikksikkerhet/statens-vegvesen/ble-stoppet-med-altfor-tung-last-i-grimesvingene/s/5-8-610281?access=granted

 

denne ligger bak betalingsmur, men sakset det som er essensiellt for denne diskusjonen

sitat fra inspektør på trafikkavdelingen til Statens vegvesen, Lars Harald Drange:

 

For tung henger blir anmeldt

En personbil ble torsdag stoppet med en altfor tung henger. Vedkommende hadde kjøpt inn materialer for å bygge en terrasse. Men siden materialene var våte, veide de for mye.

– Det er viktig å huske på at våte materialer veier enormt mye. Det er stor forskjell på om plankene er tørre eller våte, sier Drange.

Hengeren på bilen veide 1250 kg, maksgrensen var på 1000 kg.

Hadde hengeren vært bare 50 kg tyngre, ville Vegvesenet vært nødt til å anmelde personen. De har nemlig en grense på 30 prosent overvekt.

Vedkommende på torsdag slapp unna med å kjøre lasset i to omganger.



×
×
  • Create New...