larole Startet 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2017 Hei, noen som gidder si noe om denne: FINN-kode 98821065 Jeg får ikke til å kopiere hele linken... Mvh Ole B. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2017 Jeg har flyttet en tilsvarende båt fra Ålesund til Oslo. Jeg ble imponert over båten. Den hadde riktignok drev. Men jeg er mere fortrolig med aksel. Det var en båt med god plass. Veldig lettdrevet . Dvs rimelig i forbruk.. Det er jo et selvbygger sett. Så det må taes med i betraktning. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fortego Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Ble i utgangspunktet kalt Laguna 35, og ble først bygget av Otto`s Plastservice som åpen båt. Så skroget er i utgangspunktet 35 fot. Konstruktør er Jan Thore Olsen ifra Porsgrunn, og han konstruerte denne rett etter at han designet overbygget på Biam 1000 som hadde skrog konstruert av Alf Jensen som døde før han fikk designet overbygg, og Lagunaen er svært lik Biamen i skroget, som var et svært godt skrog som brukes på Marex 350 i dag. Relativt lett og lettdreven. Etter min mening ren og tidløs i linjene. Sea King 38 har forøvrig samme skroget, men personlig liker jeg linjene til Laguna mye bedre. En av mine favoritter i denne størrelsen, men foretrekker drev, da jeg liker å rote meg inn på grunne plasser... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
larole Svart 18.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 ok, selvbygget er på en måte ordet som burde få meg til å bli skeptisk? Denne har aksling, så det er jo bra.... Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Båten ser jo veldig pen ut, og selvbygget her betyr åpenbart et byggesett med alle deler levert, for den ser akkurat ut som verftsbygget, så det hadde jeg ikke bekymret meg veldig for. Men Jeg hadde forsøkt å prute ganske kraftig... 20-30% Markedet er tungt for slike båter fortsatt. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.