Jump to content

Forslag til hvordan å utbedre toftefeste ¨på eldre gummibåt?

Helge

Recommended Posts

Hei, jeg har en Suzumar på 2,7 meter med oppblåsbar dørk fra 2002. Denne gummibåten har fungert veldig bra for oss i 15 år nå og har strengt tatt vært bedre enn våre forventninger til en gummibåt med oppblåsbar kjøl og dørk.

Det som er kjipt nå er at på denne gummibåten har dessverre de to ganske brede båndene på pontonene på begge sider til å feste ro-toften i har begynt å bli temmelig morkne. Disse holder på å revne (gå i oppløsning).. Er det noen som har gode forslag til hvordan å skifte/erstatte disse båndene (feste nye) eller lage noen annen festeanordning?

20170716_162916b.JPG

Redigert av Helge
Tilleggsinfo (see edit history)

Går fint det. Meiner de selger nye sånne i pvc med lim og alt. Bare ha rett temp og jævlig rein overflate! Evt kan du ta kontakt med eit firma som hette Vulken. De fikser det garantert

(Edit) En annen løsning er å lime på disse: https://m.aliexpress.com/s/item/32686686930.html?spm=a2g0n.search-cache.0.0.42fcffcfSuqe5Z og feste tofta i de.

Redigert av sebba2 (see edit history)

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

6 hours ago, sebba2 said:

Går fint det. Meiner de selger nye sånne i pvc med lim og alt. Bare ha rett temp og jævlig rein overflate! Evt kan du ta kontakt med eit firma som hette Vulken. De fikser det garantert

(Edit) En annen løsning er å lime på disse: https://m.aliexpress.com/s/item/32686686930.html?spm=a2g0n.search-cache.0.0.42fcffcfSuqe5Z og feste tofta i de.

Man får altså kjøpt løse bånd for å lime fast i begge endene? Jeg snakker da om de båndene som det vises bare litt av på hver side av toften - disse båndene har morknet.

Bærehåndtak kan kanskje brukes men da må de være brede nok til den plastvinkelen som er montert under toften.

5 hours ago, rippie said:

Man får vel oppblåsbare tofter til gummibåt? Ser for meg det er bedre å sitte på også

Nja... jeg synes de blir for myke/ustabile. En tofte som fjærer oppå pontonene er mykt nok :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...