Siglo Startet 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2017 Jeg har vindmåler koblet til Raymarine ST60+ og E80. Når pilen viser rett frem på ST60+ wind viser plotteren 180 grader S/B. Skal den ikke vise 0? Om jeg kalibrerer ST60+ wind endrer visningen seg på plotteren, men forskjellen forblir den samme. Hva kan være galt? Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Snekkefart Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Kan være noe galt med internkalibreringen av ST60 instrumentet. Hvis du kobler vekk vindfløyen fra instrumentet og setter strøm på det skal pilen stå rett opp. Hvis den da står rett ned (eller en annen posisjon enn rett opp) må instrumentet kalibreres. Tror det er noe Raymarine kan hjelpe deg med. For å si det enkelt kan instrumentet ha mistet kontroll på hvor pila står i praksis. Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 19.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Ser ut som det er pilen som er problemet ja. Om jeg kalibrerer etter tallene på på plotteren blir alt rett, også visning av sann vind. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.