Erik
Jeg har selv satt teiner flere steder rundt Idse og Idsal når vi har ligget der med båten, men sjelden fått gode fangster i de traktene.
Mine foreldre har hytte på Kvalvåg og setter mye teiner innfor Idsal, men det er begrensede fangster de rapporterer om, og det har vel vært sånn alltid.
Vet ikke hvor på Idse du holder til, men hvis det ikke er for langt over Høgsfjorden tror jeg du vil fangste bedre på andre siden, selv om det er litt variabelt der også, men vi slumper nå borti greie fangster av og til der ihvertfall.
Jeg opplever like stor suksess med sei som med makrell som agn, men nå for tiden er jo makrell mest tilgjengelig, så bruk det.
Ang bunn så står det litt generelt i kartene, men kikk litt på land og langs land så har du en indikasjon på hvordan det er.
Så lenge du er bofast i ett område så kan du jo prøve deg frem. Flytt de som ikke fangster, og la de som fangster stå, så finner du vel gode plasser etterhvert.
Jeg har forøvrig ikke sett proffe krabbeteiner på Biltema. De 'ordentlige' teinene jeg har sett der har runde kalver, altså hummer teiner. Bare de sammenleggbare er krabbe teiner med flat kalv så vidt jeg har registrert, og de må med fordel bindes opp litt for å få stramme nok kalver.