Jump to content

Edit History

adeneo

adeneo

Det kan varmes utenifra, poenget er å få akselen så varm at plastikkforingene smelter, men dersom du er usikker på bruk av varme, så ville jeg nok vært forsiktig med det.

Aner ikke om det har noen konsekvenser å bore i akselen, men jeg personlig ville nok forsøkt å unngå det.

Du kan forsøke å slå den oppover for å løsne, men igjen så er jo problemet at alt dette er aluminium, man bør unngå å hamre for mye, men heller legge press på det med kiler e.l. Det skal jo også nedover, ikke oppover.

Jeg har holdt på i mange timer noen ganger for å få de av, med kiler, diverse endeleddsavtrekkere, banking, varme og annet lurium.

Som regel er det tålmodighet som må til, for de løsner til slutt, men noen ganger sitter de godt.

Jeg ville forsøkt å finne noe eik å lage noen passende kiler av det. Slå de inn mellom gaffelen og transomen, la det stå til dagen etter, slå litt til osv.

Du kan prøve diverse rustløsere, på toppen ved armen, men det hjelper nok ikke så mye, som oftest er det såpass rustet at det ikke trenger ned uansett.

adeneo

adeneo

Det kan varmes utenifra, poenget er å få akselen så varm at plastikkforingene smelter, men dersom du er usikker på bruk av varme, så ville jeg nok vært forsiktig med det.

Aner ikke om det har noen konsekvenser å bore i akselen, men jeg personlig ville nok forsøkt å unngå det.

Du kan forsøke å slå den oppover for å løsne, men igjen så er jo problemet at alt dette er aluminium, man bør unngå å hamre for mye, men heller legge press på det med kiler e.l.

Jeg har holdt i mange timer noen ganger for å få de av, med kiler, diverse endeleddsavtrekkere, banking, varme og annet lurium.

Som regel er det tålmodighet som må til, for de løsner til slutt, men noen ganger sitter de godt.

Jeg ville forsøkt å finne noe eik å lage noen passende kiler av det. Slå de inn mellom gaffelen og transomen, la det stå til dagen etter, slå litt til osv.

Du kan prøve diverse rustløsere, på toppen ved armen, men det hjelper nok ikke så mye, som oftest er det såpass rustet at det ikke trenger ned uansett.

• Create New...