gtfossum Startet 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2017 (redigert) Jeg har en kano jeg har reparert et hull i. Har slipt godt rundt hullet, forsøkt å få jevn overgang fra full tykkelse til 0 og rullet glassfiber i polyester over økende areal på begge sider til alt er jevnt med overflaten på begge sider. Jeg har selvfølgelig også slipt alt jevnt. Det jeg lurerer på nå er hva jeg gjør nå for å unngå vanninntrengning? Hva er riktig overflatebehandling? Er det nok å bare prime (2-komp. epoxy) i ønsket farge, eller skal det legges noe annet utenpå primeren igjen? På båt ville det vel blitt bunnstoff? Kanoen er ganske slitt i overflaten så jeg tenkte egentlig at jeg ville ha noe på hele overflaten og ikke bare i hullet. Redigert 18.Juli.2017 av gtfossum (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Hva med gelcoat da? Jeg reparerte min egen glassfoberkano og mattet ned hele skroget før jeg rullemalte på tre strøk med gelcoat. Ble faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd. Like fin etter ti år. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Shore Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Interessant. Uten å vite for mye om det er det vel forskjell på gelcoat og topcoat, var det gelcoat du brukte? Kan du beskrive overflaten, hvordan den ble i forhold til gelcoat normalt? Ser den "malt" ut, striper, nupper, appelsinhud, eller kan den forveksles med fabrikkstøp ? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
-morten- Svart 18.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Jeg pussa opp en kano en gang, og brukte topcoat! det ble ganske bra med rull. Det jevner seg ut på en måte, men hadde sikkert gått an med fordriver også Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
gtfossum Svart 18.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2017 Men kan jeg bare kjøre på med topcoat uten noe primer først? Mulig jeg er litt optimistisk, men forstår det slik at primeren metter/impregnerer glassfiber-polyesterblandingen slik at den blir helt tett før ytterligere forsegling med overflatebehandling. Eller er primer også bare en god forsegling av overflaten? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 Om du skal ha topcoat skal du ikke bruke primer først. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
-morten- Svart 19.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2017 jeg pussa bare litt på topcoaten som var for å få heft, og reparerte skadene med glassfiber Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.