Jump to content

Sleipner styrepumpe - lekkasje/løs hurtigkobling

Sveinhj

Recommended Posts

Jeg har en NB820 der jeg i forbindelse med montasje av ny VHF-kabel kom borti den ene slangen på rattpumpa på ytre styreposisjon slik at slangen løsnet og litt olje rant ut. Etter hva jeg kan finne ut på Sleipners sider er dette en dreneringsslange, dvs ikke trykksatt. Det er 2 slike slanger på rattpumpa, en gjennomsiktig og en svart. Det var den svarte som løsnet. Den er festet med en slags hurtigkobling, der den ytterste ringen kan beveges rundt. Hva gjør jeg? Kan jeg kjøre slik eller? Skal på båttur i morgen og det hadde vært veldig bra med et kjapt tips..

IMG_0042.JPG

Dette er slike press-fit koblinger. Du trykker bare røret inn så låser det seg fast i rett posisjon. For å løsne røret skal først den ytterste ringen (den som kan roteres)  presses inn slik at de interne låsehakene løsner.

Oppsummering: press røret så langt inn igjen du kan og forsøk deretter å dra forsiktig i det. Om røret sitter godt fast da, og roret i tillegg fungerer som forventet kan du regne med at alt er i orden.

Redigert av X10an (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...