Jump to content

Reparere aktuator på kad44?

Lindland

Recommended Posts

Jeg har en nord west 355 med 2stk kad 44 på dp-E drev. 

Jeg har denne sesongen erfart sporadisk (3 ganger) at bb motor ikke går i fri når jeg setter den i fri. Dette har skjedd både når den har gått fremover og i revers. Jeg har håndtert dette ved å sette girhendel i "motsatt" gir og så i fri, og da har giret lystret. 

Jeg antar at problemet skyldes feil på aktuator. Jeg byttet girvajer i fjor etter å ha fått feilmelding på  aktuator. 

Jeg leste også følgende artikkel om å reparere aktuatoren. http://www.maringuiden.se/forum/topic/64008-krånglande-ställdonaktuator-till-vp-kad44/

er det noen her som har erfaring med å reparere en slitt aktuator. Foreløpig vet jeg ikke om det for min del er snakk om slitte tannhjul eller om det er kontaktene/bryterne på kretskortet som er problemet. 

Og takk for linken på aktuator fix :-)

Jeg har en Facebook gruppe hvor jeg samler på alt KAD relaterte feil/symptomer (ingen spørsmål, stort sett bare løsninger), så den er lagret der. Send en PM hvis du vil være med der og er på FB

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...