Jump to content

Beneteau oceanis 323 2007 havseilas

Endl

Recommended Posts

Hei. Jeg er ganske ny med seilbåter og seilaser. Faren min har akkurat anskaffet seg båten som er nevnt i overskriften. Er dette en god båt med tanke på et seilas fra Bergen til England, og hvilket utstyr bør jeg anskaffe for en slik tur? Planen er å seile en god del slik at jeg blir litt mer erfaren før jeg eventuelt legger ut på havet. Håper på noen gode tips her inne.

Enig med Framtia, Går fint å seile denne over nordsjøen. Av utstyr jeg ville ha betegnet "må ha" er VHF, Autopilot, sikkerhetsliner og seler og redningsflåte, og en EPIRB eller PLB. Utstyr for nødstyring om rattet skulle svikte er vel om bord?  Som "bør ha" vil jeg klassifisere AIS og radar. Skikkelig anker med kjetting i baugen og bra med tauverk.  En god pilot-guide og en almanakk over tidevann er nok lurt i de farvann. Ellers greit med en gummijolle, men med brexit pund-kurs vente til du er i England?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...