Endl Startet 19.Juli.2017 Del på Facebook Startet 19.Juli.2017 Hei. Jeg er ganske ny med seilbåter og seilaser. Faren min har akkurat anskaffet seg båten som er nevnt i overskriften. Er dette en god båt med tanke på et seilas fra Bergen til England, og hvilket utstyr bør jeg anskaffe for en slik tur? Planen er å seile en god del slik at jeg blir litt mer erfaren før jeg eventuelt legger ut på havet. Håper på noen gode tips her inne. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Ikke noe problem å seile over nordsjøen med denne. Du kan jo se på utstyrskravet for deltakelse i Shetland-race som et godt forslag. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Krimart Svart 19.Juli.2017 Del på Facebook Svart 19.Juli.2017 Enig med Framtia, Går fint å seile denne over nordsjøen. Av utstyr jeg ville ha betegnet "må ha" er VHF, Autopilot, sikkerhetsliner og seler og redningsflåte, og en EPIRB eller PLB. Utstyr for nødstyring om rattet skulle svikte er vel om bord? Som "bør ha" vil jeg klassifisere AIS og radar. Skikkelig anker med kjetting i baugen og bra med tauverk. En god pilot-guide og en almanakk over tidevann er nok lurt i de farvann. Ellers greit med en gummijolle, men med brexit pund-kurs vente til du er i England? Sitér dette innlegget Link to post
Endl Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Tusen takk for gode tips. Båter har per i dag alle de tingene som dere nevner. Da mangler det bare litt seilerfaring, helst i litt ruskete vær og vind :) Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 En ting jeg ville tenkt litt på er strøm. Har en 323 selv og orginalt er det kun plass til 2 "vanlige" 12v batterier i motorrommet. Nå vet jeg ikke hvordan deres båt er satt opp, men det kan kanskje være greit å ikke være avhengig av motor for å holde autopilot i gang osv? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.