Kjellg
Ida Marie III skrev 14 minutes ago:Snakket med "naboen" her nå. Han måtte forhøye bakkanten på kassen inne i luftinntaket.
Sjøvannet slo oppetter skutesiden, fylte kassen, og så rant det over i bakkant. Dreneringen ut av kassen må du også være oppmerksom på..
Han hadde i tillegg også lekkasje på stussen på ferskvannstanken, men det er jo bare vist det smaker ferskvann av vannet du har..
Regner med dere har smakt på det..
Joda, skal love deg jeg har smakt det, både en og to ganger Dette har gnagd meg som en mare, så mye er sjekket ja
Ferskvannet fikk jeg en lekkasje på i stussen på vanntanken når jeg startet opp etter vinteren, men tanken har nå vært ute og er både renset og limt :)
Ja, ser for meg å forhøye eller lage noen "brytere" for vannet inne i kassen. Tror nok det slamrer mye bakider når jeg går i sjø. Når det er sagt, så er jeg ute i all slags vær så ventilene og kassene får seg nok noen skyllinger. Dreneringshullet ser egentlig ganske bra ut. Tipper det er på ca 1,5 - 2 cm2, men spørs om det er nok..
Men jeg er nå ganske sikker på at jeg har funnet årsaken med hjelp fra dere, så jeg må nesten bare forske litt. Skal komme tilbake med resultater etter hvert. @goggen000 godt du tipset meg om hetter og kom da på nye ventiler. De jeg har ser ikke bra ut.