Jump to content

Edit History

lippert

lippert

Leter jeg i feil ende?

 

Under søndagens tur holdt jeg rundt 1600 omdreininger når jeg fikk alarm på varm motor. Har opplevd det tidligere når motoren har blitt presset. Så jeg slo ned til tomgang og forventet å se umiddelbar nedgang i temperatur. Det skjedde ikke. Stoppet motor og ble etter hvert tauet til land.

Impeller er sjekket og den pumper godt med vann – testet.

 

Jeg har en observasjon jeg synes er rar. Når jeg skrur lokket av sjøvannsfilteret så har det tidligere alltid stått vann der som sakte siger ut, nå er det tomt. Men det bobler opp fra røret som går videre inn på motor (trykk siden)

 

Tenker derfor at det sjøvannskretsen på en eller annen måte er tett. Så langt har jeg hatt opp ladeluftkjøleren. Varmevekseleren der ser helt åpen og fin ut og vannet renner lett gjennom. Neste på sløyfa før varmeveksler for kjølevann er oljekjøler.

 

Det er selvsagt kjøleveske på den. Og reima til vannpumpa er hel og stram.

 

Spørsmålet er altså blir jeg lurt av observasjonen i sjøvannsfilteret og leter i feil ende?

lippert

lippert

Leter jeg i feil ende?

 

Under søndagens tur holdt jeg rundt 1600 omdreininger når jeg fikk alarm på varm motor. Har opplevd det tidligere når motoren har blitt presset. Så jeg slo ned til tomgang og forventet å se umiddelbar nedgang i temperatur. Det skjedde ikke. Stopp motor og ble etter hvert tauet til land.

Impeller er sjekket og den pumper godt med vann – testet.

 

Jeg har en observasjon jeg synes er rar. Når jeg skrur lokket av sjøvannsfilteret så har det tidligere alltid stått vann der som sakte siger ut, nå er det tomt. Men det bobler opp fra røret som går videre inn på motor (trykk siden)

 

Tenker derfor at det sjøvannskretsen på en eller annen måte er tett. Så langt har jeg hatt opp ladeluftkjøleren. Varmevekseleren der ser helt åpen og fin ut og vannet renner lett gjennom. Neste på sløyfa før varmeveksler for kjølevann er oljekjøler.

 

Spørsmålet er altså leter jeg i feil ende?



×
×
  • Create New...