Horst Startet 21.Juli.2017 Del på Facebook Startet 21.Juli.2017 Jeg har en autopilot Raymarine ST4000 som plutselig går bananas og justerer Ca 90 grader mot styrbord og finner ikke kursen igjen. Det er vilkårlig når dette skjer. Kompassenheten er lokalisert i salongbordet midt i salongen og det er ingen ekstern påvirkning av denne når piloten plutselig mister kursen. Tips på løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Jeg hadde en båt med samme problemet. Fant ut at det skjedde hver gang kjøleskapet startet. Satte rele på skapet og kun styrestrøm fra panelet og dette løste problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 (redigert) Høres plausibelt ut, kompressoren for kjøleskapet er ca 500 mm fra kompasset. Må teste det ut med å kjøre autopilot uten kjøleskap på. Hvordan løste du det? Forsto ikke helt det basert på innlegget ditt. Redigert 21.Juli.2017 av Horst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Hos meg lå bryter/sikringspanel nær kompasset. Ved å kjøre kun styrestrøm via panelet til rele ved batteribank og strøm med egen sikring derfra direkte til kjøleskap. Sitér dette innlegget Link to post
Martine930 Svart 22.Juli.2017 Del på Facebook Svart 22.Juli.2017 Det kan muligens hjelpe av og til å kjøre båten en runde i sirkel.... justere kompass, gps og autopilot Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.