R.O
Vår nye (brukte) 22 fots DC har så langt i år gått 75 timer, fordelt på ca. 720nm og 12 overnattinger. Så da mener jeg større båt kan forsvares. Nimbus Coupe 305 og Marex 310 sun cruiser er drømmebåtene, men alt for dyre.. Må ha soveplass til 4stk nede(2 barn), diesel og marsjfart på min 18 knop. Har slått fra med utenbords i størrelsen 24fot +, 40-50 liter bensin i timen er uaktuelt når jeg kjører så mye..
Har sett litt på Joda 290 og Scan Tropic 7800, Bavaria 28/29... Gjerne inngang fra badeplattform, men ikke et must..
Der er en del å velge imellom rundt 25- 30 fot, og går man ned mot 2000 tallet blir prisene relativt greit. Jeg har hatt utenbords siste årene, og en 17 års gammel utenbords er relativ gammel. Er litt skeptisk til å legge ut 6-700.000kr for en 15+ år gammel VP, eller er det "ufarlig". Ser jo mange travere fra 80 tallet på sjøen, type Scand, Nidelv 26/28 ol..
Har ikke veldig mye tid til å mekke og skru. Skulle gjerne kjøpt ny, men det er uaktuelt i denne størrelsen.. Kan en 15 år gammel velholdt cabincruiser gi problemfritt båthold i mange år, hva bør jeg ev se etter av motorer. Reservedeler og kompetanse på VP er det vel nok av langs kysten..
Andre båter enn ovennevnte jeg bør titte på..?