Jump to content

Edit History

nomen

nomen

Dette med stor fart nære land/andre båter, er ikke et konstruert problem.

Det ser jeg "overalt" , kjørte opp til Sand Marina for å spise lunsj.

Opp det smale sundet, lå nok 90 % i halvplan (10-15 knop), og dro opp masse sjø.

9%lå i plan (over 20 knop), og kjørte sikk-sakk mellom alle andre. Den siste prosenten lå i 5 knop,SOM MAN SKAL INNENONFOR 50 METER FRA LAND. 

Så var det inn mot Strømstad da, i 5 knop sonen....idioter i halvplan passerer deg bakfra med 2-3 meters avstand.

Er det godt sjømannskap, er det blitt slik at det er idiotene som overholder fartsgrensene, det ser slik ut fra noen av innleggene i denne tråden.

Og ja... jeg synes å se en tendens til at jo dyrere farkosten er, jo mer ser det ut til at føreren mener at "5 knops regelen does not apply to me"

nomen

nomen

Dette med stor fart nære land/andre båter, er ikke et konstruert problem.

Det ser jeg "overalt" , kjørte opp til Sand Marina for å spise lunsj.

Opp det smale sundet, lå nok 90 % i halvplan (10-15 knop), og dro opp masse sjø.

9%lå i plan (over 20 knop), og kjørte sikk-sakk mellom alle andre. Den siste prosenten lå i 5 knop,SOM MAN SKAL INNENONFOR 50 METER FRA LAND. 

Så var det inn mot Strømstad da, i 5 knop sonen....idioter i halvplan passerer deg bakfra med 2-3 meters avstand.

Er det godt sjømannskap, er det blitt dlik at det er idiotene som overholder fartsgrensene, det ser slik ut fra noen av innleggene i denne tråden.

Og ja... jeg synes å se en tendens til at jo dyrere farkosten er, jo mer ser det ut til at føreren mener at "5 knops regelen does not apply to me"

• Create New...