Jump to content

Edit History

pipe

pipe

2 hours ago, Erik said:

Det som er greit å være klar over , er at den eneste adferd du rår over, er din egen. Dersom du har for vane å havne i konflikt med andre sjøfarende, så kan det kanskje hjelpe å revurdere egen adferd :rolleyes::confused:

Nei, jeg har ikke for vane å komme i konflikt med andre på sjøen.
Episoden med flasken er noen år gammel og det er vel den drøyeste jeg har opplevd.

Men som skrevet tidligere så har det vært noen få episoder opp i mellom årene der man tar igjen ett sakte gående fartøy for så gå ut av plan rett bak de.
Da mener jeg at det hadde vært normalt sjømannskap å slå av på farten om nødvendig slik at man kan passere de med minst mulig hekkbølger.
Da er det opp til den andre båten hvor mye hekkbølger de vil ha
Men noen er venstre fil ryttere på sjøen også der de krever at andre skal tilpasse seg deres behov uten å tenke på hva de kan bidra med

pipe

pipe

2 hours ago, Erik said:

Det som er greit å være klar over , er at den eneste adferd du rår over, er din egen. Dersom du har for vane å havne i konflikt med andre sjøfarende, så kan det kanskje hjelpe å revurdere egen adferd :rolleyes::confused:

Nei, jeg har ikke for vane å komme i konflikt med andre på sjøen.
Episoden med flasken er noen år gammel og det er vel den drøyeste jeg har opplevd.

Men som skrevet tidligere så har det vært noen få episoder opp i mellom årene der man tar igjen ett sakte gående fartøy for så gå ut av plan rett bak de.
Da mener jeg at det hadde vært normal høflighet å slå av på farten slik at man kan passere de .
Men noen er venstre fil ryttere på sjøen også der de krever at andre skal tilpasse seg deres behov.

• Create New...