Jump to content

Edit History

ydalir

ydalir

alfaalfa skrev for 9 timer siden:

Sjøfartsdirektoratet har statistikk over dette. Så jeg tok for meg den lengste statisikken (lett) tilgjengelig 1981-2016 og omkomne:

Fritidsbåter: 147 dvs 4 per år

Alle andre - dvs profesjonelle/yrkesbrukere: 757 dvs 22 pr år

Dette var hovedargumentet mot innføringen av tvungen bruk av "redningsvest" for fritidsbåter opp til 8m at dette vil i så fall kun avhjelpe i liten grad ettersom det er i hovedsak yrkesbåtbrukerne som omkommer til sjøs.

Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer frem til disse tallene. Det du gjengir er jo helt feil. Prøv å lese statistikken om igjen så vil du finne at det dør omlag 30 mennesker hvert år i fritidsbåter. 16 bare første halvdel av 2017...

ydalir

ydalir

alfaalfa skrev for 9 timer siden:

Sjøfartsdirektoratet har statistikk over dette. Så jeg tok for meg den lengste statisikken (lett) tilgjengelig 1981-2016 og omkomne:

Fritidsbåter: 147 dvs 4 per år

Alle andre - dvs profesjonelle/yrkesbrukere: 757 dvs 22 pr år

Dette var hovedargumentet mot innføringen av tvungen bruk av "redningsvest" for fritidsbåter opp til 8m at dette vil i så fall kun avhjelpe i liten grad ettersom det er i hovedsak yrkesbåtbrukerne som omkommer til sjøs.

Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer frem til disse tallene. Det du gjengir er jo helt feil. Prøv å lese statistikken om igjen så vil du finne sted det dør omlag 30 mennesker hvert år i fritidsbåter. 16 bare første halvdel av 2017...

• Create New...