eysteind Startet 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2017 Hei! hver gang gang jeg starter og stopper min Yanmar 4JH2-HTE kommer det en stygg dunkelyd som jeg ikke å lokalisere. Har en teori om at akslingen kommer bort i hylsen i det motoren rister litt ved oppstart/stopp. kan legge til at båten er nykjøpt og jeg husker ikke denne lyden når eg starter opp motoren før kjøp. På henteturen fikk eg lekkasje i slangen til toalettet slik at motorrommet ble fylt med sjøvann til overkant av girkassen, men ikke vann i oljen. lurer nå på om det kan være demperplaten , startmotoren eller andre ting som kan blitt skadet ifm. Vannlekkasjen? Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 24.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 sjekk motorfestene dine. Bolter og gummiklosser. mvh Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
eysteind Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2017 Takk for tipset, men dette ser greit ut. Går også fint å turne akslingen for hånd, og da må vel opprettingen være "noenlunde"? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.