Tropic1 Startet 24.Juli.2017 Del på Facebook Startet 24.Juli.2017 Drevet siger litt i fart og har sett olje i vannet bak båten... Så også at drevet gikk opp til beach når jeg bakket istad. Har minket 1 cm olje på olje beholderen... Er på ferie(selfølgelig) og må kjøre hjem igjen fra Kragerø til Skjeberg(østfold) Hva tenker dere om det ? Er det mest sansynlig lekkasje i en av sylinderne ? Kan det hjelpe å suge ut mest mulig av den røde tynne dextron 3 oljen som er på tanken og fylle opp med motorolje montro ? Vet at motorolje blir brukt til dette i noen båter. Er det mulig å "låse" drevet fast i en fast posisjon her ? Takknemlig for all hjelp... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Kjør med det. ikke bytte motorolje ihvertfall :-) Om det lekker litt så fiks det til høsten mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Tropic1 Svart 24.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Får etterfylle etterhver som det forsvinner...Men liker ikke at drevet går opp til beach når jeg bakker... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 24.Juli.2017 Del på Facebook Svart 24.Juli.2017 Har også problemer med drev som siger, men ikke noe oljesøl bak båten som jeg kan se. Må være litt aktiv med tiltknappen på drevet når jeg skal opp i plan og det stabiliserer seg i fast posisjon og jeg kan tilte som vanlig. Tilter til -7 når jeg vet jeg skal bakke for da tilter det opp. Litt aktiv på tiltknappen om jeg skal bakke mye, men det er en tilvendingssak. Tenkte jeg tar rep på det etter sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 Når drevet kommer opp ved bakking kan dette også skyldes at reverssperren ikke slår inn som den skal. Kan skyldes treghet i mekanismen eller groe. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
rippie Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 KongKing skrev for 12 timer siden: Har også problemer med drev som siger, men ikke noe oljesøl bak båten som jeg kan se. Må være litt aktiv med tiltknappen på drevet når jeg skal opp i plan og det stabiliserer seg i fast posisjon og jeg kan tilte som vanlig. Tilter til -7 når jeg vet jeg skal bakke for da tilter det opp. Litt aktiv på tiltknappen om jeg skal bakke mye, men det er en tilvendingssak. Tenkte jeg tar rep på det etter sesongen Virker som det er pumpen som ikke holder på trykket da, får nytt pakningsett til 120kr på tools. Skal bytte de snart selv, kan se om jeg får tatt noen bilder. Ellers får man rep kit til sylinderene også på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 rippie skrev 11 minutes ago: Virker som det er pumpen som ikke holder på trykket da, får nytt pakningsett til 120kr på tools. Skal bytte de snart selv, kan se om jeg får tatt noen bilder. Ellers får man rep kit til sylinderene også på finn.no Tror pumpen er ganske ny hos meg, så jeg tipper det trengs et rep-set i sylinderene. Ser det selges billig på finn inkl verktøy til å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 KongKing skrev 7 minutes ago: Tror pumpen er ganske ny hos meg, så jeg tipper det trengs et rep-set i sylinderene. Ser det selges billig på finn inkl verktøy til å skifte. Om sylinderene lekker, burde man ikke se olje i sjøen da? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 Ikke hvsi det bare lekker når det er skikkelig med trykk, dvs i fart. Kan fint holde tett ved oppstart for så å lekke litt når man kjører mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
KongKing Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 rippie skrev for 3 timer siden: Om sylinderene lekker, burde man ikke se olje i sjøen da? Kjenner ikke innmaten inngående, men om det ikke er tett rundt sylinderstempelet vil det vel med større trykk lekke forbi denne? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 (redigert) Trykket i systemet øker vel ikke før man trykker på knappen opp eller ned ? Pumpa er kun på når knappen(e) trykkes inn. Hos meg har det tydelig forsvunnet litt fra tanken og jeg ser stadig en oljefilm på sjøen som varer en stund etter jeg har lagt til Drevet siger litt i fart...Så alt peker mot en lekkasje enten i røra eller sylinderne... Er det enkelt å skifte tetninger selv med litt youtube hjelp ? Spesial verktøy ? Drevet må av regner jeg med ? Er det vanlig at marinaer også tar en slik repsett jobb ? Eller skiftes da sylinderne i sin helthet ? Redigert 25.Juli.2017 av Tropic1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 25.Juli.2017 Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 Er dyrt og mye jobb å bytte sylindre slik jeg har forstått det. Rep-set kan gjøres med sylindre på (drev av). Det kan fu sikkert greie selv. Jeg skal prøve meg ?? kk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.